مشاور وزیرآموزش و پرورش بیان کرد؛

مشارکت آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان در تربیت بهینه دانش آموزان

مشاور وزیرآموزش و پرورش گفت: اموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در فرایند تعلیم تربیت موفق باشد و مشارکت انجمن های اولیا و مربیان در این زمینه لازم است.

کد مطلب: ۶۷۶۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، مددی در آیین نمادین بزرگداشت هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان با بیان اینکه آینده کشور و جامعه در گرو تربیت آگاهانه و صحیح فرزندان است، افزود: مشارکت انجمن‌های اولیا و مربیان با سیستم آموزش و پرورش می تواند در تحقق این موضوع عامل تاثیرگذاری باشد.
مشاور وزیرآموزش و پرورش مدارس را کانون اصلی تعلیم تربیت و گذرگاه پیشرفت در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برشمرد و گفت: مربیان در این زمینه وظایف سنگینی بر عهده دارند و باید علاوه بر مسائل آموزشی مهارت های اجتماعی را دانش آموزان آموزش دهند تا آنها در زندگی اجتماعی خود نیز موفق باشند.
وی با اشاره به وجود برخی مسائل و مشکلات اجتماعی اظهارکرد: بی شک اگر بخواهیم چنین مسائل و مشکلاتی را به صورت ریشه ای حل و رفع کنیم باید سرمایه گذاری بیشتری در آموزش و پرورش بخصوص مدارس داشته باشیم.
محمد مجرد قره باغ رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه نیز در این مراسم با تبریک هفته پیوند اولیا و مربیان، تشکیل و فعالیت انجمن ها اولیا و مربیان را عامای بسیار تاثیرگذار در موفقیت مدارس عنوان کرد.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه انجمن اولیا و مربیان را از ارکان اصلی آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد وگفت: امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که انجمن اولیا و مربیان ظرفیت بزرگی سیستم تعلیم و تربیت کشور است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا از این پتانسیل به درستی و در مسیر صحیح بهره گیری شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 2 هزار و 100 نفر عضو انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه هستند، افزود: 6 رتبه برتر در بین انجمن های کشوری، 12 رتبه برتر در بین انجمن های استانی و 15 رتبه برتر در بین انجمن های منطقه ای تنها بخشی از موفقیت های آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه در این بخش است.
مجرد با اشاره به فعالیت و عملکردهای مختلف انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه، ادامه داد : سال گذشته بیش از 13 هزار و 900 نفر در کلاس های آموزش خانواده این مدیریت که توسط انجمن اولیا و مربیان تشکیل شد شرکت کرده و گواهی لازم در این زمینه را دریافت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار