آغاز تور پمپئو به خاورمیانه برای اعمال تحریم‌های بیشتر موشکی علیه ایران

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه آمریکا سفرش به خاورمیانه را در حالی آغاز کرده است که رسانه‌ها هدف از اولین تور مایک پمپئو را مذاکره با دولت‌های متحد برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به بهانه موضوع موشکی عنوان کرد‌ه‌اند. 

کد مطلب: ۸۱۷۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز تور پمپئو به خاورمیانه  برای اعمال تحریم‌های بیشتر موشکی علیه ایران

رسانه های آمریکایی به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا که در جریان سفر پمپئو به عربستان همراه وی بوده و در هواپیمای وزیر امور خارجه با خبرنگاران گفت‌و‌گو کرده است، نوشته‌اند وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد در سفر خود به خاورمیانه درباره اعمال تحریم‌های جدیدی علیه افرادی که به برنامه موشکی ایران کمک کرده‌اند مذاکره کند.

برایان هوک، یکی از مشاوران وزیر امور خارجه که همراه او به عربستان سفر کرده گفته است ما با دولت‌های دنیا برای تحریم اشخاص حقیقی و وابسته به برنامه موشکی ایران مذاکره خواهیم کرد و بخش عمده‌ای از این مذاکرات با اروپا خواهد بود.

سفر مایک پمپئو به خاورمیانه تنها دو روز بعد از آن انجام شد که او به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا سوگند یاد کرد. او در این سفر به عربستان،‌ اسرائیل و اردن خواهد رفت تا درباره تحریم‌های جدید علیه ایران مذاکره کند، اقدامی که به نوشته سی‌‌بی‌اس باعث مرگ توافق هسته‌ای خواهد شد.

از سوی دیگر روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز در گزارشی از سفر وزیر امور خارجه تازه آمریکا به اسرائیل نوشته است که بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه در بیت المقدس با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار می‌کند. این گزارش افزوده است که انتظار می‌رود دو طرف درباره توافق هسته‌ای ایران و اقدامات ایران در سوریه مذاکره کنند.

بر اساس این گزارش این دیدار دو هفته پیش از 12 می ( 22 اردیبهشت) ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی دونالد ترامپ برای تصمیم‌‌گیری درباره توافق هسته‌‌ای ایران تنظیم شده است تا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کند.

وزیر امور خارجه آمریکا صبح امروز قرار است در عربستان سعودی با پادشاه، ولیعهد و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و سپس راهی اسرائیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار