برپایی نمایشگاه "مشاغل و حرف سنتی اصفهان"

اصفهان (پانا) - نمایشگاه "مشاغل و حرف سنتی اصفهان" از سوم تا نهم اردیبهشت ماه در راه شاهی میزبان شهروندان است.

کد مطلب: ۸۱۷۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه "مشاغل و حرف سنتی اصفهان"

مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در راستای اهداف بلندی که همواره دغدغه رسیدن به آن را داشته و دارد، می‌کوشد شرایط و امکاناتی را فراهم آورد تا پابه‌پای شناسایی و شناساندن اصفهان به اصفهانی و غیر اصفهانی، از چالش‌هایی که این شهر از منظری با آن روبه‌روست، فرصت‌هایی طرح نماید که در قالب یک راه حل منطقی، مسیر تاریک معضلات و مشکلات پیش روی این شهر را روشنی بخشیده درپرتو هم‌اندیشی‌های آگاهانه‌تر، افکار را هوشیارتر، دیده‌ها را بیناتر و احساسات را برانگیخته‌تر نماید.

نمایشگاه "مشاغل و حرف سنتی اصفهان" در همین راستا ویژه هفته فرهنگی اصفهان، گام بلندی است که این مرکز سعی در برداشتن آن دارد، تا به‌گونه‌ای بتواند چندین هدف را دنبال نماید.

شغل‌های قدیمی، ثبات و ایجاد اشتغال پایدار در پی دارند و از دیگر سوی، برخی مشاغلی که امروز فراموش شده‌اند در زمره حرفه و هنرهای صنایع دستی قرار دارند و باید برای حفظ اصالت و هویت فرهنگی خود، باردیگر آن‌ها را احیا نماییم.

برگزاری این نمایشگاه، آن هم در قالب کارگاه و به نمایش گذاشتن نحوه تولید یک اثر هنری در چهاچوب شغل و حرفه صنایع دستی سنتی، تلاشی است در پاسداشت میراث فرهنگی ناملموس به منظور شناخت، معرفی و زنده‌سازی فرهنگ‌هایی که در سایه بی‌توجهی ما ‌سریعاً بدست فراموشی سپرده خواهند شد.

هدف دیگر این مرکز از برپایی این نمایشگاه، تلاش در راه ارتقای روش‌های جذب گردشگر، بالاخص گردشگران خارجی و ایجاد جاذبه‌های بیش‌تر برای آنان، آن هم در یکی از موقعیت‌های زمانی که اصفهان، حجم انبوهی از مخاطبان گردشگر را پذیرا می‌گردد. از این رو برپایی نمایشگاه مشاغل سنتی، می‌تواند گام مؤثری در راستای جذب هرچه بیش‌تر گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی باشد.

علاقه مندان برای تماشای این نمایشگاه می توانند تا نهم اردیبهشت ماه از ساعت 8 تا 12 و 16 تا 20 به محل راه شاهی واقع در خیابان استانداری مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار