همایش دانش آموزی زیست فناوری شهرستانهای استان تهران

اسلامشهر (پانا)-همایش دانش آموزی زیست فناوری (بیو تکنولوژی)شهرستانهای استان تهران با حضور نماینده ستاد زیست فناوری نهاد ریاست جمهوری و دانش آموزان مناطق بیست و یک گانه در آموزشگاه نمونه دولتی فاطمیه (ع) اسلامشهر برگزارگردید.

کد مطلب: ۸۱۷۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
همایش دانش آموزی زیست فناوری شهرستانهای استان تهران

دراین همایش یک روزه که با هماهنگی گروه زیست فناوری پژوهشسرای شهید مطهری آموزش و پرورش اسلامشهر اجرا شد ،دانش آموزان منتخب شهرستانهای استان تهران ، دستاوردهای پژوهشی خود را در قالب 74مقاله پژوهشی ،سخنرانی، ارائه پوستر وسه کارگاه آموزشی با عناوین روش های جدید غربالگری، ژن درمانی و بیوانفورماتیک برگزار کردند.

فرآیند داوری در این همایش نیز به صورت دو مرحله انجام گرفت که در مرحله اول پس از طبقه بندی مقالات در قالب محورهای زیست فن آوری جهت داوری به همراه چک لیست مربوطه به داوران در رشته های مربوطه داده شد و پس از کسب نتایج مرحله اول ،مقالات حائز شرایط مدنظر داوری نهایی به دبیر علمی همایش ارائه گردیدو در نهایت 7 مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر پذیرفته شد.

در این برنامه دبیر علمی همایش، گزارشی از نحوه اجرای همایش زیست فناوری پس از گذشت چهار سال وبه میزبانی شهرستان اسلامشهر ،قطب زیست فناوری شهرستانهای استان تهران ارائه کرد.

مریم وحدت، از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بعنوان سخنران و داور، آقاخشی معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر و جلیلوند نژاد ،عزیز خانی و کیال نیزاز ستاد توسعه زیست فناوری نهاد ریاست جمهوری در این همایش حضور داشتند.

شایان ذکر است ،هر گونه کنش هوشمندانه بشر در آفرینش، بهبود و عرضه فراورده‌های گوناگون با استفاده از جانداران، به ویژه از طریق دستکاری آن‌ها در سطح مولکولی در حیطه این مهم‌ترین، پاک‌ترین و اقتصادی‌ترین فناوری سده حاضر، زیست‌فناوری، قرار می‌گیرد . نام این دانش از این رو در ایران با نام «بیوتکنولوژی» شناخته می‌شود که این عمل تقریباً در تمام کشورهای جهان با همین نام شناخته می‌شود.

/خبرنگار:زهرا سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار