۲۵۰ مقاله به دبیرخانه دومین همایش ملی زبان انگلیسی ارسال شد

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: «۲۵۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه دومین همایش ملی دانش آموزش محتوا در زبان انگلیسی ارسال شده است.»

کد مطلب: ۸۱۴۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
۲۵۰ مقاله به دبیرخانه دومین همایش ملی زبان انگلیسی ارسال شد

اسفندیار نظری در دومین همایش ملی دانش آموزش محتوا در زبان انگلیسی که در دانشگاه فرهنگیان مازندران برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: «از ۲۵۰ مقاله‌ای که از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، ۴۳ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شده‌ است.»

او مخاطبان این همایش ملی را سرگروه‌های آموزشی و معلمان زبان انگلیسی متوسطه اول و دوم برشمرد و تصریح کرد: «این کنفرانس با هدف توانمندسازی معلمان به‌ویژه معلمان زبان انگلیسی در زمینه‌ی محتوای تدریس کتب بوده است.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران یادگیری زبانی جز زبان رسمی را مهارتی سازنده دانست و افزود: «امروزه با توجه به پیشرفت فن‌آوری‌های روز‌، دانستن زبان‌های خارجی به ویژه زبان انگلیسی بیش از هر چیز رواج پیدا کرده است.»

نظری با بیان اینکه زبان انگلیسی زبان اول در ارتباطات بین‌المللی است، تصریح کرد: «زبان انگلیسی به نوعی زبان رسانه‌ها است و در واقع بیش از نیمی از مقالات و روزنامه‌‌هایی که منتشر می‌شود به زبان انگلیسی است.»

این مسئول از زبان انگلیسی به عنوان پراستفاده‌ترین زبان یاد کرد و افزود: «در برخی جوامع از هر پنج نفر یک نفر به زبان انگلیسی صحبت می‌کند و یا با آن آشناست.»

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با ذکر این نکته که صحبت به دو زبان و بیشتر برای فرآیند شناختی بسیار مفید است، تصریح کرد: «فراگیری زبانی غیر از زبان مادری مغز را به چالش وامی‌دارد و افرادی که زبان خارجی یاد می‌گیرند نسبت به همکلاسی‌های تک زبانه خود نمرات بهتری مخصوصا در ریاضی، خواندن متن و یادگیری واژگان کسب می کنند.»

او یادگیری زبان را به نوعی تبادل افکار دانست و اذعان داشت: «افراد چند زبانه به خصوص کودکان در تعویض سیستم گفتار، ساختار و نوشتار ماهر هستند و این مهارت آن‌ها را تبدیل به افردی می‌کند که می‌توانند چندین کار را هم زمان به خوبی انجام دهند چراکه می توانند به راحتی ساختارهای متفاوت را تعویض کنند.»

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان این مطلب که یادگیری یک زبان فراگیری زبان دیگر را تسهیل می‌کند، افزود: «زمانی که شروع به فراگیری زبان دوم کردید تکنیک‌های یادگیری زبان را فرا گرفته و برای یادگیری زبان دیگر می توانید از آن‌ها استفاده کنید.»

نظری تأکید کرد: «یادگیری زبان دوم، زبان مادری را نیز بهبود می‌بخشد چون فرد ساختار زبان را می‌آموزد.»

او‌در پایان یادآور شد : «در واقع تاثیرات شناختی مثبت یادگیری زبان دوم به مغز آموزش می‌دهد که ساختارهای متفاوت زبان را تحلیل و پردازش کند که از آن به آگاهی فرازبانی نام برده می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار