معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس : برنامه های حوزه پرورشی و متوسطه دانش آموزی فارس با نظر منتخبین آنها به اجرا در خواهد آمد

شیراز (پانا) -   معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، مجلس دانش آموزی را  برآمده از شورای دانش آموزی دانست که در واقع برآیندی از دانش آموزان کل استان هستند و افزود: این دانش آموزان  صاحب ایده و حرف هستند و باور به  این ظرفیت می تواند منشا یک تحول بزرگ در آموزش و پرورش باشد.

کد مطلب: ۸۱۴۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس : برنامه های حوزه پرورشی و متوسطه دانش آموزی فارس با نظر منتخبین آنها به اجرا در خواهد آمد

محمد نظری پیش از ظهر امروز در حاشیه نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی فارس با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی ظرفیت و پتانسیل خوبی است تا برنامه های آموزش و پرورش به نحو شایسته پیش رود، افزود: تا کنون این مجلس نتوانسته وظیفه خود را به خوبی اجرا کند و این طبیعی است چرا که ما خودمان اهتمام جدی به استفاده از این ظرفیت نداشتیم و دانش آموزان هم مطالبه گری نداشته اند.

وی تصریح کرد: ما در استان فارس برای استفاده بهینه از این فرصت یک طرح مطرح کرده ایم و آن اینکه برای مجلس دانش آموزی استان یک فضایی در نظر بگیریم تا بچه ها به طور مرتب در آنجا حضور یابند و مسوولان برنامه های خود در حوزه دانش آموزی به اتفاق کارشناس به دفتر مجلس دانش آموزی استان بفرستیم تا نظر دانش آموزان این مجلس را دریافت کند.

وی ادامه داد: بنا داریم تمام طرح های حوزه دانش اموزی با پیوست نظر اعضای مجلس دانش اموزی استان به اجرا درآید تا شاهد موثر بودن آنها باشیم.

وی با اشاره به اینکه فارس این طرح را اجرا خواهد کرد، اظهار داشت: داد اگر بتوانیم به این سمت و سو برویم قطعا می توانیم به رسالت خود در حوزه تعلیم و تربیت دست یابیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس دانش آموزان را افرادی توانمند و صاحب نظر با ایده های نو برشمرد و افزود: مخاطبین ما در حوزه دانش آموزی خود اینها هستند و الان وقت آن است که از این ظرفیت دانش آموزی و منتخبین آنها استفاده کنیم و آنچه مورد نیاز آنهاست در مدارس عملیاتی کنیم.

نظری در خصوص همراهی مسوولان با این کار ابراز داشت: باید فرهنگسازی شود و این حرکت و توجه به نظرات دانش آموزان به یکباره مورد قبول همه مسوولان واقع نمیشود پی این یک حرکت تدریجی است که نیازمند گذر زمان و فرهنگسازی است و تنها لازمه آن باور به توانمندی دانش آموزان است.

بیش از 300 دختر عضو شوراهای دانش آموزی مناطق فارس امروز با رای خود نمایندگان خود را برای حضور در نهمین دوره مجلس دانش آموزی و بیستمین دوره شورای دانش آموزی فارس برگزیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار