فرآیند استقرار پایه دوازدهم از تیرماه آغاز می‌شود

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران زمان اجرای فرآیند پایه دوازدهم را از تیرماه اعلام کرد و گفت: با برگزاری نشست شورای دبیران در زمینه استقرار پایه دوازدهم و امتحانات نهایی در دستور کار قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۱۳۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
فرآیند استقرار پایه دوازدهم از تیرماه آغاز می‌شود

اسفندیار نظری در نشست فصلی مدیران و رؤسای شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش مازندران که در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، اظهار داشت: شجاعت در حیطه مدیریتی واکنش سریع، رک و قاطعانه نیست بلکه در این است که در صورت وجود اشتباه صادقانه بپذیرم و پوزش بخواهیم.

او پذیرش انتقادات سازنده را در روند کار امری مهم برشمرد و بیان داشت: بهتر است با گسترش نگرش ها، اصلاح رفتارها، افزایش ظرفیت ها، میدان و عرصه شجاعت ورزی را برای خود و دیگران مهیا سازیم در غیر این صورت دچار دورویی و بزدلی می شویم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران داشتن اهداف بلند مدت را از جمله ملزومات مدیریتی برشمرد و خاطر نشان ساخت: در استقرار پایه دوازدهم تامین تجهیزات، نیروی انسانی، فضا و آموزش کتب جدیدالتآلیف و جلسات توجیهی برای اولیاء و دانش آموز امری ضروری است.

این مسئول داشتن پیش نویس برنامه هفتگی در مدارس را لازمه ی کار مدیران مدارس ذکر کرد و ابراز داشت: با تشکیل تیم تخصصی متشکل از معاون متوسطه، معاون پشتیبانی، ارزیابی عملکرد و کارشناس فنی در شهرستان ها امری مهم است تا به بهینه سازی فضای فیزیکی، تجهیزات، امکانات و مدیریت آن ها بپردازند و در صورت وجود هرگونه نقصی با مدیریت صحیح درصدد رفع آن اقدام نمایند.

نظری با اشاره به برنامه ریزی کارگاه دو روزه هنرستان ها افزود: با توجه به سه ساله شدن هنرستان ها در صورت کمبود فضای کارگاهی می شود از نوبت عصر کارگاه ها نیز استفاده کرد.

او با بیان این موضوع که هرگونه تبدیل وضعیت باید با هماهنگی آموزش و طرح و برنامه انجام شود افزود: بررسی دقیق وضعیت نیروی انسانی در شاخه نظری، فنی، کارودانش و مدیریت بر منابع انسانی موجود با هماهنگی آموزش و طرح و برنامه انجام شود تا در ساماندهی نیروی انسانی هیچ گونه خللی وارد نشود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به خرید تجهیزات برای هنرستان ها و تأکید بر مدیریت منابع افزود: در راستای تعاملات برون سازمانی می‌شود از ظرفیت سایر دستگاه‌ها، موسسات آموزشی، اصناف، شهرک های صنعتی و ظرفیت سنجی برای توسعه رشته به تناسب بوم منطقه استفاده کرد تا دانش آموزان با انواع مشاغل آشنا شوند.

این مسئول استفاده از ظرفیت خیرین در تجهیز کردن هنرستا‌ن‌ها را کاری اثربخش دانست و یادآور شد: باید از خیرین در تجهیزات هنرستا ها نیز کمک گرفت چرکه خیرین مدرسه ساز همیشه تعامل سازنده ای را با آموزش و پرورش داشته اند.

نظری با اشاره به هدایت تحصیلی اذعان داشت: اجرای صحیح فرآیند هدایت تحصیلی نیازمند مشارکت و جلسات توجیهی برای اولیا و دانش آموز است تا بر اساس استعداد و علاقه رشته مورد نظر را انتخاب کند و در این بین توازن رشته ای نیز حفظ شود.

او زمان اجرای فرآیند پایه دوازدهم را از تیرماه برشمرد و ادامه داد: آزمون آنلاین مدیران در اردیبهشت شروع می شود .و برگزاری نشست شورای دبیران در زمینه استقرار پایه دوازدهم و امتحانات نهای در دستور کار قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به روش‌های مطالعه دانش‌آموزان اضافه کرد: برگزاری جلسات مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها به چگونگی مطالعه دروس و برنامه ریزی برای مطالعه کمک شایانی می کند تا دانش آموز بدون استرس به تحصیل بپردازد.

نظری با اشاره به نگهداشت نیروی انسانی و تاکید بر پرهیز از به کارگیری نیروی متخصص مورد نیاز در پست های اجرایی یاد آور شد: از نیروهای توانمند در گروه های آموزشی به کار گیری شود تا با انتقال تجربیات سازنده دیدی نو در خود و دیگران ایجاد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار