در گفت‌وگو با پانا

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خبر داد: افزایش ریزگردها با منشأ داخلی در خوستان

اکثر استان‌های غربی کشور با ریزگردها درگیر هستند

تهران (پانا) - رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از افزایش غلظت ریزگردهای با منشأ داخلی در استان خوزستان طی سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۱۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خبر داد: افزایش ریزگردها با منشأ داخلی در خوستان

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با پانا با اشاره به کمبود آب و وضعیت ریزگردهای استان‌های غربی و جنوب غربی کشور در سال 97 گفت: هم‌اکنون به دلیل کمبود منابع آبی در کشور و عدم رعایت حق‌آبه تالاب‌ها بسیاری از تالاب‌های کشور خشک شده است و این موضوع به افزایش ریزگردهایی که منشأ داخلی دارند، دامن زده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر روز به غلظت ریزگردهایی که با منشأ داخلی هستند افزوده می‌شود، گفت: این غلظت هر سال افزایش می‌یابد و کانون ریزگردهای داخلی بیشتر از کانون‌های با منشأ خارجی است. برای ریزگردهای با منشأ خارجی در استان خوزستان فعلا نمی‌توان به سرعت کاری را انجام داد چرا که حل این موضوع نیازمند همکاری‌های نزدیک با دولت‌های عراق، سوریه و اردن است.

پاپی‌زاده با اشاره به اینکه اگر حق‌آبه تالاب‌ها رعایت شود مشکل ریزگردها نیز مرتفع می‌شود، تأکید کرد: هم‌اکنون اکثر استان‌های غربی کشور با ریزگردها درگیر هستند اما خوزستان بیشتر از استان‌های دیگر با این پدیده مواجه است چرا که علاوه بر ریزگرد با منشأ خارجی با ریزگرد ناشی از کانون‌های داخلی نیز درگیر است.

این نماینده مجلس در خصوص نهال‌کاری در کاهش ریزگردها نیز گفت: مسئولیت نهال‌کاری، بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها است که براساس هدفگذاری تعیین شده حدود 70 هزار هکتار عرصه از مناطق جنوب غربی در استان خوزستان نهال کاری شود.

وی با اشاره به اهمیت کاشت نهال مناسب با توجه به خاک منطقه گفت: نمونه خاک اندازه‌گیری شده و کاشت نهال براساس میزان آب زیرزمینی به کیفیت خاک انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار