در گفت‌وگو با پانا

مدیرکل پایش فراگیر سازمان محیط زیست خبر داد: خرید تجهیزات 30 ایستگاه پایش ذرات گرد و غبار در سال 97

ایستگاه‌های جدید پایش آلودگی هوا در استان‌های متاثر از گردو غبار نصب می‌شوند

تهران (پانا) - مدیرکل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست از خرید تجهیزات 30 ایستگاه جدید پایش ذرات گرد و غبار در استان‌های متأثر از گرد و غبار خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۰۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل پایش فراگیر سازمان محیط زیست خبر داد: خرید تجهیزات 30 ایستگاه پایش ذرات گرد و غبار در سال 97

شینا انصاری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برنامه‌های دفتر پایش سازمان حفاظت محیط زیست در سال 97 گفت: یکی از برنامه‌هایی که در سال جاری دنبال می‌شود، توسعه و تجهیز ایستگاه‌های پایش در استان‌های مختلف کشور است که قرار است تجهیزات کامل برای ایستگاه‌های جدید پایش خریداری شود و همچنین آنالایزرهایی که معیوب یا از کار افتاده هستند، با آنالایزرهای جدید جایگزین خواهد شد.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هم اکنون 197 ایستگاه پایش در سطح کشور فعال است، گفت: در برنامه‌‌ریزی که برای سال 97 انجام شده قرار است تجهیزات 30 ایستگاه جدید خریداری شود که بیشتر آن برای استان‌هایی است که متأثر از گرد و غبار هستند یا تعداد ایستگاههای پایش در آن‌ها کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یکی از برنامه‌هایی که در سال جاری دنبال می‌شود، موضوع اطلاع رسانی سامانه ملی پایش کیفی هوا است. این سامانه از سال گذشته راه‌اندازی شد اما باید تکمیل شود، بنابراین تکمیل و نحوه اطلاع رسانی این سامانه نیز در دستور کار قرار دارد.

انصاری درباره نگهداری و راهبری ایستگاه‌های پایش کیفی هوا نیز گفت: نگهداری و راهبری ایستگاه‌های پایش هزینه دارد که باید در نظر گرفته شود. علاوه بر کمیت ایستگاه‌ها کیفیت آن‌ها نیز در اولویت برنامه‌های دفتر پایش قرار دارد تا داده‌های دقیقی از این ایستگاه‌ها خارج شود.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در پدیده گرد و غبار مهمترین عامل آلاینده، ذرات معلق است اما سایر آلاینده‌ها یعنی آلاینده‌های گازی هم به عنوان پارامترهای دخیل و اثرگذار در آلودگی هوا با منابع انتشار متفاوت در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا اندازه‌گیری می‌شود و تحلیل کمی و کیفی همزمان این داده‌ها در علت یابی وقوع پدیده آلودگی هوا مساله‌ای با اهمیت است که با بهره‌گیری از اطلاعات برخط از ایستگاه‌های پایش قابل انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار