مرحله استانی سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان همدان در حال برگزاری است

همدان(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی از ۱۸ فروردین در ۱۱ رشته آغاز شد.

کد مطلب: ۸۱۱۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مرحله استانی سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان همدان در حال برگزاری است

حسن آقا یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان اظهار کرد: 100 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در این مسابقات شرکت کردند که از این تعداد 30 هزار نفر به مرحله شهرستانی و منطقه ای راه یافتند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز دوره‌های اول و دوم متوسطه تحصیلی در دو بخش دختران و پسران شرکت دارند.که از این تعداد هزار و ۳۰۰ دانش آموز پسر و بقیه دختران هستند.
وی با بیان اینکه مسابقات تا ۲۸ فروردین ماه ادامه خواهد داشت اضافه کرد: سی و ششمین دوره استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی همه روزه به جزء ایام تعطیل از ساعت ۹ صبح در کانون مهدیه همدان برگزار می‌شود.
وی گفت: سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن آموزش‌وپرورش در دو بخش آوایی شامل رشته‌های اذان، قرائت ترتیل و تحقیق، مداحی، حفظ عمومی و ویژه شامل حفظ ۵جزء، حفظ ۱۰جزء، ۲۰ جزء و کل و بخش پژوهشی شامل تفسیر و مفاهیم قرآن، احکام، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.
یوسفی افزود: رتبه‌های برتر مسابقات استانی در قالب ۸۵ برگزیده پس از گذراندن دوره‌های آموزشی متعدد، به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد که در تیرماه برگزار میشود.

وی گفت: مسابقات کشوری در رشته آوایی در خراسان رضوی و رشته پژوهشی در تهران برگزار میشود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: مسابقات قرانی هر دو سال یکبار در یکی از کشورهای اسلامی و در سطح بین المللی برگزار میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار