رقابت ورزشی با چاشنی گردشگری

کرج (پانا) - استاندار البرز با اعلام اینکه البرز ۳۱ فروردین میزبان رقابت های تکواندو جام باشگاه های آسیا است، گفت: بدنبال توسعه متوازن در البرز هستیم، از این رو در کنار ایجاد زیرساخت های اصلی استان، به امور فرهنگی، ورزشی و گردشگری نیز می پردازیم.

کد مطلب: ۸۱۱۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
رقابت ورزشی با چاشنی گردشگری

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، محمدعلی نجفی در نخستین جلسه شورای ورزش استان که با محوریت هماهنگی برگزاری رقابت های بین المللی جام فجر و مسابقات تکواندو جام باشگاه های آسیا که از 31 فروردین لغایت چهارم اردیبهشت ماه در استان البرز برگزار می شود، تشکیل پیدا کرد، با بیان اینکه استان برای توسعه همه جانبه آماده است، با تعمیم این نگاه به اهداف کلان و برنامه های استان گفت: وقتی حرف از توسعه می زنیم فقط توسعه محدود در راه ها و آب و گاز و سد و... نیست؛ علاوه بر ایجاد زیرساخت های اصلی باید در حوزه فرهنگی، ورزشی، گردشگری، امور مختص به بانوان و... هم کار کرد.

وی با بیان اینکه این میزبانی برای البرز یک فرصت تلقی می شود، افزود: ورزشکارانی که از هیات های خارجی و ورزشی در میزبانی مسابقات بین المللی و آسیایی به البرز می آیند؛ سفیران جمهوری اسلامی در کشورهایشان هستند و باید با این نگاه برای میزبانی این رقابت ها تلاش کرد.

استاندار البرز با تاکید بر لزوم ابلاغ تکالیف دستگاه ها گفت: تمامی فدراسیون های علاقمند نیز می توانند توانمندی های ورزشی خود را در این دور از رقابت ها به منصه ظهور بگذارند.

نجفی در ادامه با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان و فرصت های سود آور برای البرز جوان، بیان کرد: میزبانی این رقابت ها برای استان البرز و کرج یک فرصت است و باید این فرصت ها را شکار کنید.

استاندارالبرز در بخش دیگری با تاکید بر لزوم پیش بینی شرایط مناسب این میزبانی گفت: در ایام نوروز امسال شاهد 30 میلیون تردد از محورهای مواصلاتی البرز بودیم و این روند در حالی بود که کمترین میزان حادثه نیز در ترددهای جاده ای به ثبت رسید.

وی افزود: امنیت جاده های البرز و ایجاد شرایط تسهیل در سفر خروجی تلاش های شبانه روزی اعضای این ستاد از جمله فرمانداری ، شهرداری، استانداری و دیگر دستگاه های اجرایی بود که همگی وظیفه مند و با هماهنگی حرکت کردند.

استاندار البرز در ادامه با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی مناسب و پوشش کامل خبری این رویداد ورزشی بین المللی در استان گفت: صدا و سیما همیشه همکاری خوبی در این بخش داشته است و انتظار می رود در پوشش و مخابره این رویداد به توسعه استان فکر کند و بر این اساس اطلاع رسانی داشته باشد.
***چهره و منظر شهر، رنگ و بوی رقابت های ورزشی را به خود بگیرد
دکتر نجفی همچنین بر ضرورت مناسب سازی فضای تبلیغات شهری در رقابت های مسابقات بین المللی و آسیایی تاکید کرد و گفت: سازمان سیما و منظرشهری نیز در این زمینه آمادگی دارد.
***قدمت 9 هزار سال تاریخ البرز به هیات های ورزشی خارجی معرفی شود
وی در ادامه با اشاره به قدمت تاریخی امکان گردشگری استان البرز و سبقه تاریخی آن بیان کرد: شاید ما ارزش این امکان تاریخی را درک نکنیم اما گردشگران خارجی اگر بدانند که قدمت استان البرز به 9 هزار سال پیش در تپه ازبکی باز می گردد، این ارزشمند است چرا که پیام آن توسط این سفیران به سایر نقاط نیز اعلام خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور نیز نیاز است در بحث گردشگری زمینه حضور ورزشکاران کشورهای مختلف در قالب تورهای ورزشی با اتوبوس گردی و.. به جریان بیفتد و از جاذبه های گردشگری طالقان، تپه ازبکی و...بازدید داشته باشند.

نجفی گفت: با راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی نیز می توان بخشی از ظرفیت های غنی فرهنگی و هنری صنعتگران را در میزبانی به نمایش و عرضه گداشت.

استاندارالبرز ادامه داد: استان برای این رقابت ها آماده است و در بخش فرهنگی هم نیاز است که کارهای گسترده ای صورت گیرد.

امیر غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در ابتدای جلسه شورای ورزش استان گفت : البرز 31 فروردین ماه میزبان رقابت های بین المللی جام فجر و مسابقات تکواندو جام باشگاه های آسیایی است و احکام دستگاه های عضو برای میزبانی این رقابت ها صادره شده است.

وی با اعلام اینکه تا کنون 12 تیم برای شرکت در این رقابت ها ثبت نام کرده اند، افزود: ورزشکارانی از هیات های ورزشی کشورهای افغانستان، هندوستان، تاجیکستان، قزاقستان، یونان، لبنان، آذربایجان، پاکستان، عمان و سوریه برای رقابت های تن به تن 31 فروردین ماه به البرز سفر خواهند کرد.

غفرانی گفت: در این بین بانوان ورزشکاری نیز از کشورهای افغانستان، آذربایجان و پاکستان حضور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان البرزگفت: 30 هزار ورزشکار نیز از هیات های ورزشی استان برای این رقات ها سازمان دهی شده اند و نیز است که برای این میزبانی دستگاه های استانی نیز هر یک به سهم خود مشارکت گسترده ای داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اهمیت این رقابت ها و حضور چهر ه های ورزشی از کشورهای مختلف آسیایی نیاز به پوشش زنده این مسابقات از سوی صدا و سیمای مرکز البرز ( رادیو و تلویزیون) وجود دارد.

غفرانی در محور دیگری با بیان اینکه فقط نگاه یک سویه برای این میزبانی وجود ندارد، گفت: علاوه بر جنبه ورزشی این رقابت ها، تلاش شده است تا به معرفی جاذبه های گردشگری استان نیز بپردازیم.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه های بومی و محلی در حاشیه برگزاری این دور از رقابت ها نیز در برنامه ریزی های اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفته است.

غفرانی بیان کرد: تبلیغات شهری، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با حضور هنرمندان، پیش بینی غرفه هایی برای معرفی توانمندی های گردشگری استان نیز در دستور کار قرار دارد.

در پایان این جلسه نیز احکام دستگاه های عضو برای برگزاری این رقابت های ورزشی در سطح آسیایی از سوی استاندار اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار