هشتم فروردین فرخنده میلاد امام محمد تقی(ع)گرامی باد

اسلامشهر (پانا)-حضرت محمد بن علی بن موسی ،نهمین امام شیعیان معروف به جواد(ع)و دارای القاب بخشنده و پرهیزکار است.

کد مطلب: ۸۰۹۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
هشتم فروردین  فرخنده میلاد امام محمد تقی(ع)گرامی باد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران ،امام محمد تقی(ع) در سال 195 هجری در مدینه به دنیا آمد ، مادر ایشان کنیزی از نوبیا در شمال افریقا که نامش حبیبه بود و پدر ایشان امام رضا (ع) است که آرامگاه او درخراسان قرار دارد .

ایشان بخاطر بخشش فراوان که نسبت به مردم داشتند ، وی راجواد به معنای بخشنده خطاب میکردند و هرگاه که میخواست از در خانه خارج شوند، گرد او برای دریافت کمک جمع میشدند .

امام جواد(ع) نه ساله بود که پدرش در خراسان در گذشت و بنا به اعتقاد شیعه، به امر خداوند و به حکم پدرش ، عهده دار مقام امامت شد .

وقتی مأمون ، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)را مسموم کرد، پسرش جواد را از مدینه به بغداد فرا خواند،تا به رغم مخالفت عباسیان دخترش، ام فضل را به ازدواح او درآورد .

امام جواد(ع) با بیست و پنج سال عمر، کوتاه ترین دوران زندگی را در بین ائمه شیعیان دوازده امامی به خود اختصاص میدهد وام فضل به تحریک معتصم برادر خود، به امام محمد تقی(ع) همسر خود زهر خوراندو سرانجام شهادت ایشان در آخر ذی القعده سال 220 در بغداد رخ دادو آرامگاه امام محمد تقی(ع) در شهر کاظمین در شمال بغداد و در کنار جدش امام موسی کاظم(ع) قرار دارد.

شایان ذکر است ،حرم کاظمین یکی از مهم ترین زیارتگاه های مسلمانان در عراق است که روزانه مورد بازدید هزاران نفر قرار میگیردو در نزدیکی این حرم، آرامگاه شیخ مفید ، خواجه نصیر الدین طوسی و سید رضی قرار دارد.

/خبرنگار:فاطمه قدم زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار