افتتاح نخستین ‌نمایشگاه‌ نوروزگاه ایران در مشهد مقدس

مشهد(پانا)- با حضور استانداران خراسان رضوی و جنوبی، نخستین ‌نمایشگاه‌ نوروزگاه ایران در مشهد مقدس افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۰۹۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نخستین ‌نمایشگاه‌ نوروزگاه ایران در مشهد مقدس

علی رضا رشیدیان در حاشیه این مراسم گفت: حجم گردش مالی بازار سوغات استان براساس آخرین بررسی علمی و دانشگاهی بالغ بر 37 هزار میلیارد ریال است که رقمی سنگین و قابل توجه در اقتصاد می باشد.
وی افزود: این رقم حجم بزرگی است که اگر به درستی در آن سرمایه گذاری شده و در اختیار استان و تولید کننده ها داخل قرار گیرد ضمن ایجاد اشتغال موجب می شود تا بسیاری از تولید کنندگان از بحران اقتصادی موجود خارج شوند.
استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در این راستا برنامه ریزی گسترده ای با همکاری و مشارکت سایر استان ها در حوزه سوغات با توجه به ظرفیت های تولیدی منطقه انجام شده است .
رشیدیان افزود: در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل نام گذاری شده یکی از دغدغه های جدی همه مسئولان استان آن است که در این حوزه سوغات به جای کالاهای بی کیفیت خارجی از ظرفیت صنایع دستی و تولیدات ارزشمند داخلی استفاده شود.
وی اظهار داشت: برای نمایشگاه نوروزگاه هم از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود و با توجه به همزمانی آن با ایام پیک مسافران نوروزی فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر مردم با سوغات استان است .
استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ضمن آنکه فرصت خوبی است تا تولید کنندگان و صنوف مختلف هم طی بازدید از این نمایشگاه با آشنایی و استفاده از این فرصت برای تولید در این عرصه وارد عمل شوند.
رشیدیان وی ابراز امیدواری کرد: با این اقدامات و فرهنگ سازی مناسب و گسترده به مرور تولیدات داخلی جایگزین کالاهای خارجی بی کیفیت به عنوان سوغات شود.
گفتنی است؛ در این نمایشگاه مجموعه ای از جاذبه های تاریخی ، فرهنگی ، گردشگری ، صنایع دستی و سوغات و هدایا از سراسر کشور ارایه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار