دوچرخه سوار نوش آبادی، سفر خود را با شعار «فرهنگی کهن، مهربان با طبیعت» آغاز کرد

کاشان(پانا)_دوچرخه سوار نوش آبادی، سفر سالانه خود را با شعار «فرهنگی کهن، مهربان با طبیعت» به مقصد دزفول آغاز کرد.

کد مطلب: ۸۰۸۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
دوچرخه سوار نوش آبادی، سفر خود را با شعار «فرهنگی کهن، مهربان با طبیعت»  آغاز کرد

سرپرست تیم دوچرخه سواری کوهباد نوش آباد گفت: این سفر به مناسبت روز جهانی هواشناسی در روز سوم فروردین از مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد آغاز شده و در روز 13 فروردین در دزفول استان خوزستان به پایان می رسد .
حمید عمیدی نوش آبادی در گفتگو با پانا کاشان، اظهار کرد:نوروز باستانی ایرانیان، در روزهای نخست خود شاهد روزهای جنگل، آب، هواشناسی و ساعت زمین است که اهمیت حفظ منابع طبیعی را به همه مردم جهان یادآوری کند و برای مردم ایران افتخار بزرگی است که آغاز هر سال این مناسبت را به عنوان یک فرهنگ اصیل به جشن می نشیند .
وی سایکلوتوریسم را نوعی از جهانگردی با دوچرخه دانست و افزود: دیدن و لمس بدون واسطه طبیعت از ویژگی های آن است که در جهان به صورت نمادین و با هدف انتقال یک پیام به دیگر شهروندان انجام می شود .
وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات گسترده آب و هوایی و وقوع حوادث اقلیمی،سازمان جهانی هواشناسی، هر سال شعاری را مطرح می کند که شعارامسال،« آماده باش جوی، هوشیاری اقلیمی» است تا همه مردم نسبت به تغییرات آب و هوایی نگران باشند و برای حفظ هوای پاک تلاش کنند.

وی تاکیدکرد: نسل های آینده در مورد رفتار ما با محیط زیست، قضاوت خواهند کرد، پس باید به گونه ای رفتار کنیم که به نیکی از ما یاد کنند و نباید به دلیل منافع شخصی یا نا آگاهی به عناصر حیاتی زمین نظیر آب، هوا، خاک به راحتی بی احترامی کنیم یا زباله را روی تکبر بر زمین بریزیم تا افراد دیگری آنها را جمع آوری کنند.

عمیدی گفت: این سفر پنجمین سفر در قالب سایکلوتوریست است که در مسیر شهرهای تاریخی نوش آباد، کاشان، مشهد اردهال، دلیجان، نراق، خمین، الیگودرز، دورود، ازنا، خرم آباد و دزفول به طول 600 کیلومتر طی خواهد شد.
عمیدی به عنوان دوچرخه سوار دوستدار طبیعت،پیشتر از این در نوروز سال 94 مسیر یک هزار کیلومتری کربلا و در سال 95 مسافت 400 کیلومتری یزد و در سال 96 مسافت 700 کیلومتری شیراز را رکاب زده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار