مدیرکل دفتر پیشگیری سازمان بهزیستی به پانا خبر داد:

افزایش مصرف شیشه در کشور/تماس 85 درصدی زنان با خط ملی اعتیاد

خبرگزاری پانا: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه زنان با 85 درصد بیشترین تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد هستند، گفت: تماس ‌هایی که با این خط تلفن انجام شده نشان می ‌دهد که شیشه اولین مواد مخدر مصرفی در کشور است.

کد مطلب: ۸۰۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد

فرید براتی سده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه ماده مخدر شیشه در آمارهای سازمان بهزیستی مقام اول مصرف معتادان را داشته است، اظهار کرد: در تماس هایی که با خط ملی اعتیاد برقرار شده، مصرف شیشه در صدر تماس ها بوده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه ارتقای آگاهی در زمینه پیشگیری از شیشه مهمترین هدف ما در راستای اجرای برنامه های سازمان بهزیستی است، یادآور شد: با توجه به اینکه مصرف شیشه و افرادی که در این حوزه نگرانی دارند افزایش پیدا کرده است لذا پرداختن به موضوع پیشگیری شیشه در اولویت های برنامه های سازمان بهزیستی قرار دارد.
وی با اشاره به خط ملی مشاوره اعتیاد نیز گفت: خط ملی مشاوره اعتیاد با همكاری ستاد مبارزه با موادمخدر و سازمان بهزیستی كشور چند سالی است که برای دسترسی داوطلبان معتاد راه اندازی شده است و راهکارهای پیشگیری، راهکارهای ترغیب فرد مصرف کننده برای درمان اعتیاد، مراکز ترک اعتیاد، کمپ ‌ها و مراکز بستری عمده سوال ‌های تماس گیرندگان با این خط تلفن است.
به گفته براتی، پس از شیشه، مواد مخدر هروئین، تریاک، حشیش و کراک به ترتیب بیشترین سوال ‌ها را در تماس با خط ملی اعتیاد به خود اختصاص داده ‌اند.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین درخصوص آمار معتادین به مواد مخدر شیشه نیز به پانا گفت: ما آماری درباره تعداد مصرف کنندگان این ماده مخدر صنعتی نداریم و آمارها در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار