معاون پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی: برگزاری دوره‌های آموزش‏ تدریس با همکاری جهاد دانشگاهی در دستور کار است

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی پیش بینی و برگزاری دوره‌های آموزش‏ تدریس با همکاری جهاد دانشگاهی را به عنوان یک برنامه و ماموریت عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۰۷۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی: برگزاری دوره‌های آموزش‏ تدریس با همکاری جهاد دانشگاهی در دستور کار است

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، پرویز کوثری اظهار کرد: سوادآموزی یکی از تکالیف اساسی و اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب شده و سازمان نهضت سوادآموزی براساس تکالیف مقرر در اساسنامه، دو وظیفه مهم سوادآموزی بزرگسالان، در حد آموزش خواندن تا حد مطلوب روخوانی قرآن، نوشتن و حساب کردن تا پایان دوره ابتدایی و تربیت و بالا بردن سطح فرهنگ و نشر فرهنگ اسلامی مناسب با سوادآموزان در محدوده ضوابط نهضت سوادآموزی را عهده داشته و دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تحقق اهداف و ماموریت‌های محوله به این سازمان بیان کرد: سازمان نهضت سوادآموزی برای تحقق اهداف و مأموریت‌های خود به عنوان ابزارهای پیش‌برنده و پشتیبانی کننده؛ تأمین و آموزش نیروی انسانی بویژه آموزش ‏دهنده بعنوان یکی از ارکان آموزش در قالب واگذاری فعالیت‌‏های آموزشی به بخش غیردولتی، پیش بینی و برگزاری دوره‌های آموزش‏ تدریس با همکاری جهاد دانشگاهی را در دستور کار خود دارد.

کوثری به اهمیت استفاده از ظرفیت موسسات غیردولتی و مردم نهاد در سوادآموزی نیز اشاره کرد و افزود: مؤسسات و شرکت‏‌های واجد شرایط طرف قرارداد طبق ماده 38 قانون تأمین اجتماعی مکلفند آموزش دهندگان طرف قرارداد و مشارکت کننده را بیمه نمایند که ادارات آموزش و پرورش نظارت‏‌های لازمه را برای انجام این مهم به عهده دارند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی تامین اعتبارات لازم را برای تداوم فعالیت‌های این سازمان ضروری دانست و تاکید کرد: تأمین اعتبار مورد نیاز در اجرای برنامه‌ها و اهداف کمی سالانه از مهمترین ابزار پیش‏برنده فعالیت‏‌های اصلی آموزش مخاطبان دوره‏‌های سوادآموزی است. در این جهت سازمان نسبت به تأمین اعتبار مورد نیاز فعالیت‏‌های مستقیم سوادآموزی مربوط به واگذاری‌ها، نظارت بر فرایند سوادآموزی، مسابقات و فعالیت‏‌های تثبیت و تحکیم، آموزش مهارت‏‌های زندگی و مراکز یادگیری محلی در قالب موافقت‌نامه با استانها اقدام می‌شود.

وی محور بعدی سخنان خود را به شورای پشتیبانی سوادآموزی به عنوان یک نهاد حمایت کننده و تاثیرگذار در افزایش مشارکت بین بخش‌های مختلف در سطح ملی و استانی اختصاص داد و گفت: شوراهای پشتیبانی سوادآموزی استانها و شهرستانها با ریاست استانداران و فرمانداران، هر فصل یک جلسه با اهداف حمایت، پشتیبانی و نظارت بر فعالیت سوادآموزی در قالب وظایف و تکالیف اعضاء شورای پشتیبانی که از سوی وزیر کشور ابلاغ شده و به عنوان یکی از ارکان تأثیر گذار در استانها و شهرستانها در امر پایان‏‌پذیری بی‏سوادی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی بویژه دستگاه‌هایی که مخاطب مشترک داریم ایفای نقش می‏‌کنند، انجام می‌‏پذیرد.

سازمان به منظور تقدیر استانداران، فرمانداران، دستگاه‌ها و اشخاص حقیقی فعال در عرصه سوادآموزی را به شورای عالی پشتیبانی معرفی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار