شروع عملیات طراحی و ساخت قطارهای مورد نیاز متروی کرج

کرج (پانا) - شهردار کرج از آغاز عملیات طراحی و ساخت قطارهای مورد نیاز متروی کرج خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۶۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
شروع عملیات طراحی و ساخت قطارهای مورد نیاز متروی کرج

به گزارش خبرنگار پانا، نصیری با اعلام این مطلب، از تصویب فاینانس ساخت واگن های مورد نیاز متروی کلانشهرهای کشور من جمله کرج در شورای اقتصاد سخن گفت.

این مسئول افزود: ​بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط وزارت کشور، پیش‌بینی شد که برای تامین نیازهای حمل‌ونقل درون شهری در ۹ کلان شهر (تهران- مشهد- شیراز- اصفهان- تبریز- قم- کرمانشاه- اهواز- کرج) نیاز به فعالیت حدود سه هزار و ۵۰۰ واگن به صورت روزانه می‌باشد. از این میزان تقاضا، تنها حدود هزار و ۵۰۰ واگن در حمل‌ونقل درون شهری (مترو) در حال فعالیت است و نیاز به تامین ۲ هزار واگن در افق چهار سال آینده می‌باشد.

وی همچنین به مصوبه شورای اقتصاد در تاریخ سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه و با هدف تامین نیاز کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از سوی وزارت کشور به عنوان کارفرمای پروژه تامین ۲ هزار واگن مترو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ، به عنوان مجری و مدیریت پیمان تامین و ساخت این پروژه تعیین شدند.

نصیری افزود: هدف طرح مطابق مصوبه شورای اقتصاد عبارتست از تجمیع طرف عرضه و شکل‌گیری زنجیره‌های تولیدی در صنایع داخلی به منظور تأمین واگن قطار شهری و حومه‌ای (مترو) برای بهره‌برداران کلان شهرهای یادشده، که موجب رونق اقتصادی بسیار زیادی در کشور خواهد شد.

توسعه حمل و نقل ایدرو در این طرح به سرمایه گذاری و فاینانس شرکت های خارجی، رعایت قانون حداکثر استفاده از ساخت داخل و استفاده از ظرفیت های موجود داخلی و انتقال دانش فنی به کشور تاکید شده است.

بنا به گفته شهردار کرج بر اساس این قرارداد، ضمانت محصول پس از تحویل واگن ها، خدمات پس از فروش و آموزش کادر فنی بهره برداری به صورت ادواری و به مدت 20 سال، بخشی از تعهدات سازمان گسترش خواهد بود.

شهردار کرج برنامه زمان بندی این پروژه را ۵ سال اعلام کرد و افزود: به علت یکسان بودن طراحی ناوگان متروی کرج و تهران، واگن های این دو شهر مشابه بوده و لذا اولویت صورت گرفته با توجه به حجم مسافر و اهمیت طرح به این دو شهر داده شده است و با پیگیری های صورت گرفته در وزارت کشور و سازمان همیاری ، سهم شهر کرج قطعی و مطابق با برنامه زمان بندی خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به شروع مجدد عملیات اجرایی احداث خط ۲ متروی داخلی شهر کرج پس از وقفه سه ساله ، ظرف مدت حداکثر ۳ سال شاهد بهره برداری کامل از فاز اول این طرح با بهره گیری از مدرن ترین ناوگان حمل و نقل زیرزمینی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار