جشنواره بازی های بومی محلی در بردخون برگزار شد

بردخون/( پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون در آیین پایانی این جشنواره در سالن شهید درمانده بردخون اظهار داشت: آیین ها و سنت هایی در زندگی انسان ها وجود دارد که یادآوری و تکرار آن باعث نشاط و خرسندی می شود و خاطراتی ماندگار در اذهان به یادگار می گذارد.

کد مطلب: ۸۰۳۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره بازی های بومی محلی در بردخون برگزار شد

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون در آیین پایانی این جشنواره در سالن شهید درمانده بردخون اظهار داشت: آیین ها و سنت هایی در زندگی انسان ها وجود دارد که یادآوری و تکرار آن باعث نشاط و خرسندی می شود و خاطراتی ماندگار در اذهان به یادگار می گذارد.
ظهیر محمودی افزود: بازی ها و ورزش های بومی و محلی از جمله رفتارهای بشری است که قابلیت بسیاری برای ایجاد ارتباط سازنده و گفتگو داشته باشد و بسیاری اوقات وسیله ای برای رفع کدورت ها و ایجاد تعامل سازنده میان افراد و جوامع به کار می رود.
وی اضافه کرد: ورزش های سنتی، بومی و محلی علاوه بر آثار و مزیت های ورزشی از نظر علایق فرهنگی، هنری و گرایشات مردم بهترین عامل تفریحی و سرگرمیهای مفرح و سالم و سازنده می باشند.
محمودی با بیان اینکه بازی ها و ورزش های سنتی و محلی بخشی از میراث فرهنگی غیر مادی بشریت هستند، ادامه داد: اگر در جامعه ای زمینه برای ایجاد، توسعه و گسترش روابط فرهنگ و ورزش به وجود نیاید، رابطه فرهنگ با ورزش در سطح ثابتی باقی خواهد ماند و در نتیجه به جای روابط اجتماعی منظم بین ورزش و فرهنگ نوعی بی نظمی و دگرگونی جایگزین می شود.
بهرام قایدی کارشناس تربیت بدنی مدارس نیز گفت: این جشنواره ویژه دختران و پسران ابتدایی شامل 10 مدرسه و 120 نفر بود که گروه های مختلف باهم رقابت کردند.
وی افزود: جشنواره بازی های بومی و محلی با حضور داوران استانی ادامه یافت که در بازی هفت سنگ دختران مدارس حاج حبیب، ام البنین و بنت الهدی، در داژبال مدارس قائم، بنت الهدی و اندیشه، در بازی های بومی محلی مدارس بنت الهدی، ام البنین و اندیشه و در مجموع مدارس بنت الهدی، ام البنین و اندیشه مقام های اول تا سوم و در بخش دختران داژبال مدارس حافظ، قائم و فرهنگ، در هفت سنگ مدارس قائم، حافظ و مدارس و در مجموع مدارس حافظ، قائم و مدرس اول تا سوم را به دست آوردند و هدایی به نفرات برتر اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار