روستای فدافن کاشمر روستای دوستدار کتاب کشور شد

کاشمر (پانا) - رئیس اداره کتابخانه عمومی کاشمر از معرفی روستای فدافن کاشمر به‌عنوان روستای دوستدار کتاب در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۳۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
روستای فدافن کاشمر روستای دوستدار کتاب کشور شد

محمدرضا بدیع‌زادگان اظهار کرد: جشنواره روستای دوستدار کتاب که همه‌ساله به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی در حالی امسال چهارمین دوره آن برگزار شد که روستای فدافن از توابع بخش مرکزی جزو ده روستای برتر در این جشنواره قرار گرفت.

وی با تبریک کسب این عنوان ارزشمند کشوری در حوزه کتاب به مردم فرهنگ دوست شهرستان به‌ویژه اهالی روستای فدافن، ادامه داد: با فعال شدن دبیرخانه شهرستانی این جشنواره، روستای فدافن به دلیل ظرفیت‌ها و شاخص‌های مطلوب در حوزه کتاب‌خوانی به‌عنوان کاندید به نمایندگی از مجموعه شهرستان معرفی شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با همکاری و تعامل مجموعه دهیاری، شورای اسلامی و خیرین برنامه‌های خلاقانه متنوعی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، شاداب‌سازی فضای کتابخانه و سایر برنامه‌های جذاب در کتابخانه فدک روستای فدافن اجرا شد، افزود: پشتکار و پیگیری‌های مستمر مسئول کتابخانه از عوامل مهم در کسب این موفقیت بود، به‌طوری‌که در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی 3 هزار و 700 نفر از اعضای این کتابخانه شرکت کردند که این تعداد بیش از جمعیت شرکت‌کننده از 23 شهرستان خراسان رضوی بود.

وی بابیان اینکه یکی از شاخص‌ها و ملاک‌های مهم در ارزیابی برای انتخاب روستای دوستدار کتاب در حقیقت حضور و مشارکت اهالی روستا و برگزاری برنامه‌ها با محوریت مردم و کتابخانه بود، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های قابل‌توجه که در این روستا انجام شد، برنامه‌ای با عنوان "زعفران و کتاب" بود که موردتوجه داوران قرار گرفت.

بدیع زادگان در خصوص اجرای برنامه "زعفران و کتاب" در روستای فدافن کاشمر، یادآور شد: این برنامه در فصل برداشت گل‌های و زمانی که افراد در قالب جمع‌های چندنفره در حال پر کردن گل زعفران بودند اجرا شد.

وی حوزه گستردگی برنامه‌ها را یکی دیگر از شاخص هم در ارزیابی برنامه‌های خلاقانه و تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: خوشبختانه بسیاری از برنامه‌های که به همت کتابخانه فدک روستای فدافن برگزار می‌شود، تنها محدود به این روستا نیست، بلکه روستاهای اطراف نیز از این برنامه‌ها بهره‌مند می‌شدند و این مهم یکی از عوامل مهم موفقیت برای انتخاب در این جشنواره بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر بابیان اینکه قرار گرفتن نام روستای فدافن در ردیف روستاهای دوستدار کتاب در کشور در حقیقت فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی‌ها و مطرح کردن فعالیت و برنامه‌ها است، اضافه کرد: در سطح شهرستان نیز روستاهایی زیادی داریم که با داشتن ظرفیت و توانمندی می‌توانند در زمره برگزیدگان این جشنواره قرار گیرند، بنابراین درصورتی‌ که درخواستی از سویی روستا در این خصوص داشته باشیم، تلاش خواهیم کرد باتجربه‌ای که در این زمینه کسب کردیم، بتوانیم با برنامه‌ریزی در سایه تعامل و همراهی مجموعه روستا به جایگاه برتری روستای کتاب در دوره‌های بعدی جشنواره دست‌ یابیم.

وی با تأکید بر ادامه فعالیت دبیرخانه دائمی برای حضور پررنگ‌تر با تعداد روستای بیشتر در جشنواره سال آینده، اظهار داشت: نباید فعالیت‌های روستای فدافن با کسب این عنوان محدود به یک سال گذشته باشد، چراکه ما این موفقیت را آغازی برای حرکت در مسیری سخت و طولانی برای مأنوس کردن تک‌تک روستاهای شهرستان می‌دانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار