آمادگی استان فارس برای برگزاری نخستین المپیاد ملی بازی های فکری در شیراز

شیراز (پانا) - نخستین رویداد ملی بازی های فکری  از پنج شنبه ۱۰ اسفندماه در شیراز آغاز و تا روز شنبه ۱۲ اسفندماه ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۰۲۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی استان فارس برای برگزاری نخستین المپیاد ملی بازی های فکری در شیراز


رئیس سازمان دانش آموزی فارس در گفت‌وگو با پانا از آمادگی کامل این استان برای میزبانی و آغاز نخستین المپیاد ملی رویش در شیراز خبر داد .
محسن کلاری با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۱۰۰ دانش آموز در این المپیاد باهم به رقابت می پردازند گفت: پذیرش دانش آموزان از امروز چهارشنبه در شیراز آغاز شده است .
وی تصریح کرد: دانش آموزان از 18 استان در این رقابت ها شرکت کرده اند که بیشترین استقبال از سوی استان های چهارمحال بختیاری، یزد، بوشهر و فارس بوده است.

کلاری افزود: بیش از 100 نفر عوامل اجرایی و داور در برگزاری این المپیاد دخیل هستند که به منظور برگزاری این رقابت در یک فضای کاملا سالم و آرام از مدتها قبل در کلاسهای آموزشی و توجیهی شرکت کرده اند.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس ادامه داد: بازی های فکری سبب بروزخلاقیت، هیجانات و استعدادها در کنار تعامل های گروهی و فردی در دانش آموزان می شود .

کلاری از راه اندازی بازیخانه در شیراز برای نخستین بار خبر داد و افزود: ما برای نخستین بار بازیخانه که همانند کتابخانه محلی برای بازی و امانت گرفتن کتاب است را در کتابخانه دانش آموز راه اندازی کرده ایم و افراد شرکت کننده در این رقابت ها از مدتها قبل با حضور در این مکان اقدام به یادگیری بیشتر بازی ها و تمرین و آماده شدن برای رقابتها کرده اند.

وی ادامه داد: برای آمادگی بیشتر سایر شرکت کنندگان که دسترسی به بازیخانه نداشته اند نیز آموزشهای مجازی در سایت قرار داده شده است و نسبت به استقبال شهرستان های مختلف استان، تیم هایی از مربیان به مدارس مختلف در شهرستانها اعزام شده اند و نکات آموزشی را به شرکت کنندگان آموزش داده اند.

وی درا دامه افزود: امسال ما برای چهار دسته از دانش آموزان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، آموزش رایگان در نظر گرفته‌ایم، دانش آموزان مستعد و علاقه‌مند که امکان پرداخت هزینه‌های آموزش و یادگیری را ندارند در اولویت آموزش‌های رایگان ما قرار داشته اند .

رئیس سازمان دانش آموزی فارس اظهار داشت: فراهم بودن آموزش رایگان برای دانش‌آموزان ورزشکار و افراد برخوردار از استعداد درخشان و همچنین تمامی اعضای پیشتاز این سازمان از برنامه های ویژه امسال است .

این مقام مسوول اظهار کرد: فارس قطب بازی های فکری در کشور است و دبیرخانه دائمی برگزاری المپیاد ملی رویش در شیراز دایر شده است و برگزیدگان این رقابتها به مسابقات جهانی 2018 اعزام می شوند .

مسوول برگزاری این المپیاد با اشاره به اینکه این المپیاد با حمایتهای شرکت آسان پرداخت برگزار می شود، افزود: در این المپیاد دانش‌آموزان با بازیهای فکری مطابق استاندارد المپیاد بازی های فکری جهان (MSO ) آشنا می شوند و این جایگزینی مناسب برای بازی‌های رایانه‌ای ناسالم است که سبب اتلاف زمان ، و ‌آثار نامطلوب بر نوجوانان است .

احمدی ابراز داشت: بازی های فکری خلاقیت، تمرکز، تحلیل و برنامه‌ریزی، هوش تجسمی، حل مسئله، تحلیل، تفکر استراتژیک و هوش فضایی را به مخاطبان خود می آموزد و فرصت مناسبی برای یادگیری همراه با تفریح و بازی است .

وی در خصوص زمان بندی بازی ها ابراز داشت: در روز پنچ شنبه 10 اسفندماه شرکت کنندگان در مسابقات، لیوان چینی، برج دومینو مقاطع ابتدایی، اتللو، کریدور، پنتاگو، جنگا با هم به رقابت می پردازند و در روز جمعه 11 اسفندماه نیز شرکت کنندگان مسابقات، بلک آس دو نفره، ریورسی، جنگا، روبیک، دومینو تاپلینگ، بلاک آس 4 نفره با هم به رقابت می پردازند.

وی تصریح کرد: از برگزیدگان این رقابت ها در مراسم اختتامیه که در روز شنبه 12 اسفندماه با حضور معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور تجلیل می شود.

نخستین المپیاد ملی رویش در روز های 10 تا 12 اسفندماه در 10 رشته و در قالب 12 مسابقه در دو مکان کتابخانه دانش اموز واقع در میدان معلم و سالن رضوان واقع در خیابان دانشگاه، در شیراز برگزار می شود.

این مسابقات در 12 رشته از بازی‌های فکری شامل: اتتلو (6*6) جنگا، بلاک آس دو نفره، دومینو برج، لیوان چینی، پنتاگو، بلاک آس 4 نفره، اتتلو حرفه ای ( 8*8 ) ، کریدور ، روبیک ، جنگا و دومینو تاپلینگ و در دو سطح ابتدایی و متوسطه برگزار میشود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار