مدیرکل آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان:

سند تحول بنیادین، نقشه راه آموزش و پرورش است

کرمان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان و اعضای شورای معاونان به مناسبت هشتم اسفند ماه روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۰۲۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین، نقشه راه آموزش و پرورش است

محمد محسن بیگی در این دیدار با بیان اینکه معاونان و مربیان پرورشی سفیران علم و اخلاق در مدارس هستند، نقش آنان در تربیت آینده سازان کشور را شاخص و برجسته دانست و افزود: ما امروز در عرصه جهاد تربیتی و فرهنگی دنباله رو شهدا به خصوص شهیدان رجایی و باهنر هستیم.

وی گفت: وجود 36 هزار شهید دانش آموز که در دامان امور تربیتی رشد کردند و به عالی ترین درجه ایثار رسیدند، نشان از نقش بارز و برجسته این نهاد فرهنگی تربیتی است.

محسن بیگی، اظهارکرد: امور تربیتی، سکاندار برنامه های پرورشی با محوریت تربیت دینی در مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مهم عنوان کرد و افزود: با تاکید مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش به تصویب رسیده است و نقشه راه نظام آموزش و پرورش فراهم و مسیر آینده روشن شده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز بر مبنای آنچه که در سند تحول منظور شده برنامه های تربیتی و فرهنگی بیش از سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته و به جرات می توان گفت که بخش اعظم سند تحول بنیادین، رویکرد فرهنگی و تربیتی دارد و شاه بیت سند تحول آموزش و پرورش، بُعد فرهنگی و تربیتی آن است.

محسن بیگی، گفت: در هفته تربیت اسلامی جایگاه امور تربیتی و نقش آن در مهندسی فرهنگی و نشر سبک زندگی اسلامی و ایرانی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان بیش از پیش تبیین می شود که این امر با دست توانای مربیان و معاونان پرورشی و مشاورین محقق خواهد شد.

محسن بیگی مربیان پرورشی را سربازان خط مقدم تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: مربیان پرورشی باید با تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی فرهنگ جامعه را متحول کنند و بایستی مهارتهای شهروندی و زندگی براساس آداب و مهارتهای اسلامی را به دانش آموزان بیاموزند تا جامعه ای بسازند که الگویی برای جهانیان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار