استاندار آذربایجان شرقی: هنرمندان و سینماگران، فرهنگ و تمدن آذربایجان را به دنیا معرفی کنند

تبریز (پانا)- استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر نقش هنرمندان در معرفی فرهنگ و تمدن آذربایجان، گفت: اهالی سینما می‌توانند این کار مهم را با زبان فیلم انجام دهند.

کد مطلب: ۸۰۲۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: هنرمندان و سینماگران، فرهنگ و تمدن آذربایجان را به دنیا معرفی کنند

مجید خدابخش در آیین تجلیل از فعالان و نام‌آوران سینمای استان در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز، با اشاره به ظرفیت تاریخی و فرهنگی استان، گفت: اینکه گفته می‌شود تبریز شهر اولین‌هاست به دلیل وجود سرمایه‌های غنی در حوزه فرهنگ، ‌ادب و هنر است.

وی از هنر تئاتر و سینما به عنوان زیباترین و تاثیرگذارترین هنر یاد کرد و گفت: با وجود توسعه فضای مجازی و اینترنت، هنوز هم پردیس‌های سینمایی در دنیا دارای ارزش و جایگاه هنری خود هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به رویداد تبریز ٢٠١٨ خواستار نقش‌آفرینی و مشارکت بیشتر هنرمندان و فعالان عرصه سینما برای کمک به تحقق اهداف این رویداد شد.

وی افزود: هنرمندان و تولیدکنندگان آثار هنری می‌توانند به بهانه این رویداد، فرهنگ، تاریخ و تمدن آذربایجان و تبریز را به دنیا معرفی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی باردیگر اولویت های گردشگری استان را یاد آور شد و گفت: اگر ما از فرصت رویداد تبریز ٢٠١٨ بتوانم تنها یک کار کنیم و موفق به افزایش شمار گردشگران خارجی به استان شویم به اهداف خود دست یافته ایم.

وی تاکید کرد: اگر چه ساختمان، هتل و سایر امکانات فیزیکی لازم است اما باید بدانیم گردشگر خارجی برای دیدن هتل به تبریز نمی‌آید بلکه قصد او بازدید از آثار تاریخی، فرهنگی و هنری است.

خدابخش از فعالیت‌ها و موفقیت‌های حاصل شده در حوزه فیلم و سینما در استان قدردانی کرد و خبر داد که در تداوم رویکردهای جدید قرار است سال آینده مرکز داوری فیلم فجر در تبریز مستقر شود.

در این آیین ضمن تجلیل از کارگردانان، تهیه کنندگان و بازیگران سینمایی استان از لوگوی خانه سینمای مستند تبریز رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار