معاون ابتدایی آموزش و پرورش: قرآن، مرجع تصمیم‌گیری برای تربیت دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قرآن را مرجع تصمیم‌گیری برای تربیت دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۸۰۲۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون ابتدایی آموزش و پرورش: قرآن، مرجع تصمیم‌گیری برای تربیت دانش‌آموزان است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده در این جشنواره اظهار کرد: رویکرد اصلی معاونت ابتدایی این است که کتاب درسی زندگی ما قرآن باشد.

معاونت ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای تصمیم‌گیری در تربیت دانش‌آموزان و برنامه ریزی در این زمینه باید اصول و مبانی خود را از قرآن استخراج کنیم.

وی با بیان این که تربیت قرآنی به دو شکل محتوایی و شکلی انجام می‌شود بیان کرد: تربیت شکلی به این معناست که دانش‌آموزان را در معرض برنامه‌های قرآنی ازجمله مسابقات، روخوانی، تفسیر و مفاهیم قرآن قرار دهیم و تربیت محتوایی آن است که خدایی شدن و صفات الهی را آموزش دهیم.

وی با تاکید بر این که عمل و اقدامات ما به عنوان آموزگار باید مطابق با اصول تعیین شده در قرآن باشد خاطر نشان کرد: تعیین مبانی اصلی بر اساس قرآن راهگشای کار ما است.

حکیم‌زاده چهار نکته اصلی قرآنی در تربیت را مطرح کرد و افزود: بررسی ماهیت انسان به عنوان متربی، رفتار تنها معلم جهانی(پیامبر)، اصول تعاملی که بر اساس رفتار پیامبر باید به کار گرفته شود و مبانی تعامل متربیان در محیط یادگیری است.

وی با اشاره به این که انسان در قرآن یک سرمایه قلمداد می‌شود ادامه داد: همان طور که پیامبر به عنوان یک مربی جهانی با شاخص‌های رحمت، شاهد، بشیر و نظیر عنوان شده است باید تمام معلمان به این صفات مزین باشند.

حکیم‌زاده با اعلام این که برنامه درسی و چهارچوب عمل در بخش ابتدایی بر اساس قرآن است اظهار کرد: تنها معلمی که همراه با ما گام برمی‌دارد می تواند کمک ما در آموزش ابتدایی و پیشبرد اهداف باشد.

وی ضمن اشاره به جمع آوری پیک نوروزی تصریح کرد: امسال اقدام به داستان گویی، داستان نویسی و داستان خوانی کردیم زیرا غالب اصلی آموزش مفاهیم تربیتی در قرآن داستان گویی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار