مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: با توجه به شرایط اقلیمی استان باید بودجه اختصاصی برای آن درنظر گرفته شود

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان از کم بودن زمان آموزش در این استان نسبت به سایر استان‌ها خبر داد و درخواست کرد بودجه اختصاصی برای این استان به دلیل شرایط اقلیمی درنظر گرفته شود.

کد مطلب: ۸۰۱۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:  با توجه به شرایط اقلیمی استان باید بودجه اختصاصی برای آن درنظر گرفته شود

محمد تقی‌زاده در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان زمان آموزش نسبت به سایر استان‌ها 20 روز کمتر است گفت: در سایر استان‌ها، دانش‌آموزان 12سال درس می‌خوانند ولی در خوزستان چون دوره تحصیلی در هرسال 20 روز کمتر است دانش‌آموز در مجموع 240 روز کمتر به مدرسه می‌رود و به عبارتی 11سال درس می‌خواند و فارغ‌التحصیل می‌شود.

وی افزود: شرایط اقلیمی جدید خوزستان باعث شد 18 روز تعطیلی در سال تحصیلی قبل علاوه بر آن 20 روز داشته باشیم. در سال تحصیلی فعلی نیز تاکنون حدود 12 روز تعطیلی داشتیم و این شرایط باعث می‌شود دانش‌آموز ما 10 سال تحصیل کند و به همین علت شاخص‌های تحصیلی ما شکسته شده است.

برای تهیه ماسک باید یک میلیارد تومان هزینه کنیم

تقی‌زاده با تاکید بر اینکه خوزستان با توجه به شرایط خاصش، نگاه ملی می‌طلبد اظهار کرد: در شرایط نامساعد ریزگردها، اگر فقط بخواهیم یک ماسک تهیه برای هر دانش‌آموز فقط در یک روز تهیه کنیم باید یک میلیارد تومان هزینه کنیم. لازم است بودجه اختصاصی با توجه به شرایط اقلیمی استان درنظر گرفته شود، زیرا روزبه‌روز شاخص‌های تحصیلی افت پیدا می‌کند.

دانش‌آموزان خوزستانی 5شنبه‌ها به مدرسه می‌روند

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در پاسخ به اینکه آیا شما پنجشنبه‌ها را در استان، فعال اعلام کردید گفت: اعلام کردیم پنجشنبه‌های مدارس فعال شود، همکارانم استقبال کردند. هرچند با فعال کردن چند پنجشنبه مشکل دانش‌آموز من حل‌ شدنی نیست. البته نمی‌خواهیم اجباری باشد و باید از معلمانمان خواهش کنیم اگر می‌توانند به دانش‌آموزات استان کمک کنند.

وی در پاسخ به اینکه صریحا اعلام کنید آیا حضور معلمان در روزهای پنجشنبه اجباری است عنوان کرد: همانطور که روزی تصمیم بر این شد پنجشنبه تعطیل شود اکنون هم می‌توانیم آن را فعال اعلام کنیم. مرجع تصمیم‌گیری در این باره درون استانی بوده و از سوی مرکز نیز پذیرفته شده است. هنوز صددرصد به نتیجه نهایی نرسیدیم ولی داریم روی موضوع کار می‌کنیم.

تقی‌زاده افزود: در کنار این سایت رسانه تصویری را در دست راه‌اندازی داریم که از هفته آینده رونمایی می‌شود و فیلم‌های آموزشی را در همه دوره‌ها آماده و پخش می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار