مدیرکل دفتر فرهنگی آموزش و پرورش: در هجدهمین پرسش مهر امسال 300 نفر برگزیده می شوند

رمضانی: آمار کل شرکت کنندگان بیش از ۴ میلیون نفر است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر فرهنگی -– هنری،‌ ‌اردوها و فضای آموزشی وزارت آموزش و پرورش از برگزیده شدن 300 نفر در هجدهمین پرسش مهر رئیس جمهور خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۰۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر فرهنگی آموزش و پرورش: در هجدهمین  پرسش مهر امسال 300 نفر برگزیده می شوند

علی رمضانی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به پرسش مهر رئیس جمهوری مبنی بر اینکه «چگونه در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم» اظهار کرد: در معاونت پرورشی و دفتر فرهنگی - هنری آموزش و پرورش دبیرخانه پرسش مهر ایجاد شد تا بتواند کنگره پرسش مهر رئیس جمهور را اجرایی کند.

وی ادامه داد:‌ بر این اساس سوالات بر اساس دستورالعمل به استان‌ها ارسال شده است به نحوی که امسال با وجود برگزار نکردن کنگره پرسش مهر 17، میزان مشارکت دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا در مدارس نسبت به سال گذشته بیشتر بود.

رمضانی با اشاره به اینکه این رشد نشان می‌دهد خانواده‌ها نسبت به سوالات مطرح شده ایده و دیدگاه دارند بیان کرد:‌ وزارت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی تمام توان را در جهت اجرایی کردن و ارائه دیدگاه مخاطبان به کار گرفته است.

مدیرکل دفتر فرهنگی - هنری،‌ ‌اردوها و فضای آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هجدهمین کنگره پرسش مهر ریاست جمهوری قبل از پایان امتحانات دانش‌آموزان در سال 97 برگزار می‌شود گفت:‌ شرکت کنندگان در این کنگره از مدارس خارج از کشور، اولیا و دانش‌آموزان بودند که حضور بسیار فعالی داشتند.

وی اشاره کرد: امسال میزان مشارکت معلمان در هجدهمین کنگره پرسش مهر ریاست جمهوری 130 هزار و 945 نفر،‌ دانش‌آموزان 2 میلیون و 927 هزار و 998 نفر، خانواده‌ها یک میلیون و 847 هزار و 998 نفر بوده است.

رمضانی آمار کل شرکت کنندگان را 4 میلیون و 906 هزار و 941 نفر عنوان کرد و گفت:‌ هجدهمین کنگره پرسش مهر ریاست جمهوری امسال در 12 رشته گروهی و انفرادی سخنوری، مقاله پژوهشی، شعر،‌ داستان کوتاه، وب نوشت، گرافیک، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، سرود همگانی، نمایشنامه نویسی و فیلم کوتاه برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر فرهنگی - هنری،‌ ‌اردوها و فضای آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه داوری این آثار یک هفته است که آغاز شده است افزود: آثار پذیرفته شده تبدیل به کتاب خواهد شد و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه 300 نفر در کنگره پیش‌رو برگزیده می‌شوند و جایزه می‌گیرند افزود:‌ سایر شرکت کنندگان در مرحله استانی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رمضانی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی بیشترین مشارکت اولیا را داشته است بیان کرد: برگزاری کنگره پرسش مهر امسال به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار