معاون ابتدایی آموزش و پرورش کردستان: تقویت و تثبیت هویت ملی از اهداف کلی دوره پیش‌دبستانی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان تقویت و تثبیت هویت ملی را از اهداف کلی دوره پیش‌دبستانی دانست.

کد مطلب: ۷۱۲۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی، مدیر ناحیه، جمعی دیگر از مسئولین شهرستانی و با حضور دانش آموزان مراکز پیش دبستانی در مجتمع فجر استان کردستان برگزار شد.
صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در این مراسم گفت: آموزش و پرورش یکی از قلمروهای هویت است و مقوله فرهنگ عامل سازنده هدایت فردی و اجتماعی است در این راستا به منظور آشنایی و علاقمندکردن نوآموزان به فرهنگ غنی ایران اسلامی جشنواره متنوع و شادی در تمامی مراکز پیش‌دبستانی در قالب شعر، قصه نمایش خلاق و کاردستی در دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.
عبدالهی در ادامه بیان کرد: ما با اجرای این گونه جشنواره ها بدنبال این هستیم که هویت را در کودکان پیش‌دبستانی تقویت و تثبیت کنیم و در واقع به کودکانمان فرصتی می‌دهیم تا ایفای نقش کنند و خودشان را مطرح کنند و بدین وسیله مورد تایید همسالان، اولیاء و مربیانشان قرار گرفته و در نهایت این امر باعث شکل گیری شخصیت آنها می شود، مشارکت فعال کودکان می تواند زمینه هویت بخشی را در این برنامه ها فراهم آورد .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان افزود: کودکان ما با مشارکت در اجرای این برنامه‌ها می توانند به خودشان، به فرهنگ بومی، ملی و کشورشان ببالند و آنها را بیشتر دوست داشته باشند. بنابراین شکل گیری این هویت در دوره پیش‌دبستانی می‌تواند موثر باشد چرا که یکی از مهمترین اهداف ما در دوره پیش‌دبستانی تقویت مهارتهای عاطفی و اجتماعی است هر چند که ما رشد همه جانبه کودک را در اولویت قرار می دهیم اما به صورت ویژه بعد عاطفی و اجتماعی آنها با تاکید بر هویت ملی برای ما اهمیت دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار