در بازدید از مدارس عشایری

معاون آموزش ابتدايي سیستان‌وبلوچستان: گذراندن دوره پیش‌دبستانی در مناطق دو زبانه و عشایری ضروری است

زاهدان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌‌وپرورش سیستان و بلوچستان پوشش حداکثری نوآموزان در دوره پیش‌دبستانی در مدارس عشایری را مصداق برقراری عدالت آموزشی دانست.

کد مطلب: ۷۱۱۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد

زهرا برهانزهی با حضور در چند مدرسه عشایری، روستای حرماگی، نورآباد و رادو چاهی افزود: هدف از این بازدید شرکت در جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی دوره ی پیش دبستانی، بررسی کیفیت آموزشی مدارس و قدر داني از زحمات معلمان عزیز عشایری است .

وی تصریح کرد: تقویت هویت ملی کودکان از تأکیدات سند تحول بنیادین است و برگزاری چنین جشنواره هایی ما را در رسيدن به این مهم یاری می کند .

معاون آموزش ابتدائی اداره کل با حضور در کلاس های درس ، با تک تک دانش آموزان به گفت و گو پرداخت و خطاب به آنان گفت :داشتن هدف تعیین مسیر در زندگی بسیار مهم است و شما دانش آموزان عزيز برای موفقیت در مسیر زندگی خود باید هدفمند حركت كنيد و خوب درس بخوانید .

برهانزهی گذراندن دوره ی پیش دبستانی در مناطق دوزبانه و عشایری را ضروری دانست وخاطرنشان کرد : پوشش حداکثری نوآموزان در دوره پیش دبستانی ، در مدارس عشایری مصداق برقراری عدالت آموزشی است.

وی با بیان اینکه طی 3سال گذشته در زمینه افزایش پوشش پیش دبستانی در مدارس عشایری دستاوردهای خوبی را داشته ایم اظهار داشت : اداره آموزش و پرورش عشایر استان طی سالهای اخیر بیش از 2 هزار نوآموز را در دوره پیش دبستانی جذب نموده است .

معاون آموزش ابتدایی اداره کل با تأکید برایجاد فرصت برابر آموزشی برای همه کودکان عشایری گفت : در سال تحصیلی جاری 10مدرسه ، با هدف جذب کودکان بازمانده از تحصیل ، با مجوز اداره كل و همکاری اداره آموزش و پرورش عشایری تأسیس و راه اندازی شده است .

وی تصریح کرد: این اقدام گام بسیار مهمی در راستای ایجاد فرصت های برابر ، برای همه کودکان به منظور دسترسی آموزشی است که امیدواریم کودکان بازمانده از تحصیل جذب شده ، از این فرصت ارزشمند به نحو احسن استفاده کنند .

برهانزهی همچنین در جمع اولياء دانش آموزان ، علما ، معتمدین و متنفذین محلی و اعضای شورای اسلامی روستاهاي مورد نظر گفت : مدارس عشایری در بسیاری از شاخص ها ی مقایسه ای علی رغم کمبود امکانات ، در وضعیت خوبی قرار دارند و در بحث جذب کودکا ن بازمانده از تحصیل نیز تلاشهاي بسیار ارزنده ای صورت گرفته است که همه علما و معتمدین و فرهنگیان گرانقدر سهم بزرگی در به دست آوردن این شاخص های عملکردی داشته اند .

وی ادامه داد با حضور در مدارس با مسائل و مشکلات موجود بیشتر آشنا شده و تلاش می کنیم برای رفع آنها اقدامات لازم را به عمل آوريم .

شایان ذکر است : در این بازدید ها هدایایی از طرف معاونت آموزش ابتدایی به نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان موفق اهداء گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار