مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان شمالی گفت:

راه برون‌رفت از وضعیت بیکاری مددجویان استان ،سرعت بخشی به اجرای مشاغل خرد و خانگی است

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه وام‌های اشتغال این نهاد به‌ صورت کارشناسی همراه با نظارت دقیق پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۷۰۹۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی ضمن تشریح فعالیت این نهاد در حوزه اشتغال مددجویان به خانوارهای خودکفا شده طی امسال اشاره کرد .
به گزارش خبرگزاری پانا خراسان شمالی : عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه وام‌های اشتغال این نهاد به‌ صورت کارشناسی همراه با نظارت دقیق پرداخت می‌شود، گفت: این اقدامات باعث پیشگیری از هدر رفت منابع و کمک به ایجاد شغل پایدار در این نهاد شده است.
اهرابی بابیان اینکه راه برون‌رفت از وضعیت بیکاری مددجویان این استان سرعت بخشی به اجرای مشاغل خرد و خانگی است، افزود: طی ۱۰ ماهه امسال هزار و ۶۸۷ طرح اشتغال خرد برای مددجویان تحت حمایت این نهاد به اجرا رسیده است.
وی در ادامه بابیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت‌شده است، بیان کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل منابع کمیته امداد، ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن از محل صندوق توسعه ملی و ۹۱۰ میلیون تومان نیز از محل تلفیقی به مددجویان پرداخت‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با یادآوری اینکه طی ۱۰ ماهه امسال هزار و ۲۰۰ خانوار تحت حمایت این نهاد پس از رسیدن به خودکفایی از بدنه کمیته امداد این استان جدا شدند، ادامه داد: خروج این خانوارها از چرخه حمایتی، زمینه ورود سایر افراد نیازمند به این نهاد حمایتی را فراهم می‌کند.
اهرابی در ادامه با تاکید بر همکاری بانک‌های عامل برای پرداخت به‌ موقع و آسان تسهیلات اشتغال‌زایی و به تبع تحقق فرآیند توانمندسازی خانوارها گفت: گسترش این همکاری زمینه ورود مددجویان به عرصه کار و فعالیت و تبدیل‌ شدن آنها به افرادی مولد در جامعه را به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد خراسان شمالی در سال ۹۶ برای ۵۴ میلیارد تومان بودجه اختصاصی به اشتغال مددجویان این نهاد دو هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی را هدف‌گذاری کرد، گفت: ظرفیت کمیته امداد خراسان شمالی در صورت همکاری بانک‌های عامل، تولید و اشتغال بیش از رقم ذکرشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار