ساخت هزار مدرسه برکت در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

تهران (پانا) - ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، پس از بهره‌برداری و تحویل هزار مدرسه‌ برکت با ۶۰۰۰ کلاس درس، یک هزار مدرسه‌ دیگر را از طریق بنیاد برکت در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته می‌سازد.

کد مطلب: ۷۰۸۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش ایسنا، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزیر آموزش‌وپرورش، فردا (یکشنبه‌، 15 بهمن) در آستانه‌ سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تفاهم‌نامه‌ ساخت هزارمدرسه‌ برکت را امضا خواهند کرد.
براساس این تفاهم‌نامه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ازطریق بنیاد برکت و با هماهنگی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، هزار مدرسه‌ دیگر برکت را تا پایان سال ۱۴۰۰ در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور خواهد ساخت.
ارائه برنامه‌ زمان‌بندی احداث مدارس و تأمین اعتبار مورد نیاز و تکمیل مدارس طبق برنامه‌ سالیانه از تعهدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این تفاهم‌نامه است. پیشنهاد مکان ساخت مدارس با اولویت مناطق محروم‌، تامین زمین مناسب و بدون معارض، تامین کادر آموزشی و اداری مدارس، اداره مدارس و عدم تغییر کاربری مدارس نیز از تعهدات وزارت آموزش‌وپرورش در این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.
ساخت مدارس برمبنای اعلام نیاز اداره‌ها کل آموزش و پرورش استان‌ها با اولویت مناطق محروم و نیازمند انجام می‌شود.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون هزار مدرسه‌ برکت با ۶۰۰۰ کلاس درس و حجم سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته احداث کرده و تحویل آموزش‌وپرورش داده است.
تعداد ۲۰۵۰ روستا تحت پوشش مدارس برکت قرار گرفته‌اند و ظرفیت دانش‌آموزپذیری مدارس بهره‌برداری شده‌ بنیاد برکت بالغ بر ۱۳۰ هزار نفر است.
با احداث و تکمیل مدارس جدید برکت تا پایان سال ۱۴۰۰، شمار مدارس ساخته شده از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به ۲۰۰۰ واحد خواهد رسید.
مدارس برکت در راستای تحقق تدابیر رهبـر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک به پیشرفت و آبادانی مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور و تلاش در جهت گسترش عدالت آموزشی دراین مناطق ساخته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار