خبرنگار صدا و سيما در عفرين مجروح شد

تهران (پانا) - تیم خبری پرس تی وی در شهر راجو واقع در منطقه «عفرین» سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه، مورد حمله هوایی ارتش ترکیه قرار گرفت. در اثر این حملات، اعضای گروه، مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

کد مطلب: ۷۰۸۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، « زهرا الدرزی» خبرنگار پرس تی وی که در اثر این حملات آسیب دیده است، گفت: گروه رسانه‌ای شبکه پرس تی وی بعدازظهر دیروز سه شنبه 10 بهمن در حال تهیه گزارش از منطقه عفرین در شمال سوریه، مورد حملات هوایی ارتش ترکیه قرار گرفته و جراحاتی برداشتند .

به گفته وی، حوالی ساعت 14:00 برای تهیه گزارش از خسارات وارده به مدرسه‌ای در شهر «راجو» از توابع منطقه «عفرین» سوریه مشغول به کار بودیم که این حملات رخ داد. این در حالی بود که پرس تی وی تنها تیم رسانه‌ای حاضر در آن منطقه بود و لباس و لوگوی شبکه نیز مشخص بود .

وی افزود: به ناچار تیم خبری پرس تی وی شامل خبرنگار، تصویربردار، راننده و یک راهنمای منطقه تصمیم به عزیمت از مکان اولی به مکان امن دیگری، گرفتند ولی این حملات ادامه پیدا کرد .

بنا به اظهارات « زهرا الدرزی»، این حملات هوایی که شلیک‌های خمپاره نیز به آن اضافه شده بود، حدود دو ساعتی طول کشیده و بعد از آرام شدن منطقه، گروه خبری پرس تی وی قصد بازگشت به محل اسکان خود را داشتند که در اثر حملات دوباره نیروهای نظامی، در راه با یک خودرو تصادف کردند. پس از جراحات وارده، اعضای این گروه خبری، توسط نیروهای کرد منطقه به بیمارستانی در عفرین منتقل شدند. هم اکنون حال عمومی مجروحان مساعد بوده و جای نگرانی نیست .

ترکیه عملیات شاخه زیتون در منطقه عفرین را که در شمال غربی سوریه و در مرز ترکیه واقع شده از 20 ژانویه (ده روز پیش) آغاز کرده تا به گفته خود، نیروهای تروریستی داعش و پ.ک.ک. را که امنیت منطقه را به خطر انداخته‌اند، نابود کند. این منطقه از سوریه به دست نیروهای کرد اداره می‌شود و بر اساس گزارش رسانه‌ها، پس از اینکه درخواست‌های پی در پی فرماندهان یگان‌های دفاعی کُرد در عفرین از آمریکا بی پاسخ مانده، آن‌ها در یک بیانیه رسمی دست به دامان دولت بشار اسد و نیروهای ارتش این کشور شده و درخواست کمک کرده و ضرورت دخالت آنها در شهر عفرین و حمایت از مرزهای آن و اهالی این شهر در برابر حملات اشغالگرانه ترکیه را خواستار شدند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار