استاندار اردبیل:

راه‌آهن اردبیل- میانه از صندوق ملی اعتبار ارزی می‌گیرد

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: با پیگیری‌هایی که در حال انجام است تلاش می‌ شود تا برای طرح راه‌آهن اردبیل- میانه از محل صندوق توسعه ملی اعتبار ارزی اخذ شود.

کد مطلب: ۷۰۷۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد

اکبر بهنام جو در جمع رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: هم در ایجاد اشتغال و هم تکمیل راه‌آهن اردبیل در سه سال آینده وعده هایی مطرح شده و با وجود سخت بودن کار امیدوار به تحقق آن هستیم.

وی با اشاره به مشکلات استان در زمینه راه های ارتباطی بیان کرد: از سال 77 تاکنون تنها 134 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده در حالی که با توجه به ضرورت توسعه کشاورزی و گردشگری استان باید بیش از این طرح های زیرساختی نظیر راه و راه ‌آهن در آن اجرایی و عملیاتی شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: با هدف گذاریهای انجام شده تلاش بر این است تا 200 کیلومتر بزرگراه در چهار سال آینده در استان اردبیل احداث شود.

بهنام جو با اشاره به وضعیت تولید در استان گفت: فضای تولید در استان تاریک و نامطلوب نیست و با تلاش بیشتر و حمایت از تولید کنندگان باید در یک برنامه سالانه بتوانیم برای 20 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم واین هدف گذاری دست یافتنی است.

وی اضافه کرد: با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال با همکاری اتاق بازرگانی نسبت به تدوین سند توسعه صادرات استان و تقویت تولید با رویکرد صادرات ‌محوری برنامه‌ریزی‌ می شود.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به ضرورت حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی گفت: باید در ارتقای شاخص‌های اجتماعی تلاش جدی‌تر و بیشتری از خود نشان دهیم تا آسیب‌هایی نظیر طلاق، اعتیاد، فروپاشی خانواده‌ها و ... به حداقل رسیده و بساط آنها برچیده شود.

بهنام جو بیان کرد: برای توانمندی حوزه اجتماعی و تقویت نظام خانواده به شدت نیازمند رجوع به فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم و در برنامه‌ریزی‌ و هدفگذاری‌ها در کنار مباحث عمرانی، تولیدی و اشتغال باید سعی شود تا بنیه‌های اجتماعی تقویت گردد.

وی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را به عنوان محور برنامه‌ریزی و تامین منابع استان دانسته و گفت: تلاش می‌کنیم تا تعامل و همکاری خوبی را با مدیران، معاونین و کارشناسان این سازمان به نفع توسعه استان اردبیل داشته باشیم.

استاندار اردبیل جنس کار را در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در بخش عملیاتی و اجرایی متفاوت از نهادهای دیگر خواند و گفت: بر این باوریم در این سازمان با بها دادن به کارهای ابداعی و نوآورانه می‌توان از حق و حقوق استان در پیگیری مطالبات مردم اقدامی جدی و اساسی را انجام داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار