خانواده‌ها باید برای کنترل فرزندان با مواد مخدر جدید آشنا شوند

​تهران (پانا) - رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی با اشاره به شیوع مواد مخدر جدید و نقش کلیدی خانواده‌ها، آشنایی خانواده ها با مواد جدید و تأثیرات آن را ضروری دانست تا بتوانند در این زمینه نقش آفرینی کامل‌تری داشته باشند.

کد مطلب: ۷۰۵۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش مهر، سردار احمدرضا رادان در پاسخ به این سؤال که شاهد افزایش مصرف مواد مخدر جدید و عمدتاً صنعتی هستیم، مهمترین نقش را برای کنترل این روند چه کسی بر عهده دارد گفت: قطعاً نقش خانواده در کنترل و کاهش این موضوع چشمگیر است، در واقع نمی‌گویم مؤثر است، بلکه تعیین کننده است.

وی افزود: بحث مواد مخدر جدید و ترویج اعتیاد در بین قشر جوان قطعاً از روش‌های دشمن برای انحراف جوانان است و نیروی انتظامی در این زمینه و با توجه به حساسیت موضوع ورود بسیار خوبی داشته است اما در این بین خانواده هم نباید کارکرد خودش را فراموش کند و همه چیز را نباید به مدرسه، جامعه و دستگاه‌های نظارتی بسپارد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی اضافه کرد: نیروی انتظامی، قوه قضائیه، جامعه و مدرسه، همگی در این زمینه نقش دارند اما خانواده نقش اصلی را دارد چرا که خانواده کودک را به مدرسه و جامعه راهی می‌کند و او را از جامعه و مدرسه تحویل می‌گیرد. نتیجه این است که خانواده‌ها اول باید این موضوع را بفهمند، آموزش بگیرند، شاخص‌ها، علائم و مسیرها را بیاموزند و همراه فرزندانشان باشند.

سردار رادان تأکید کرد: خانواده‌هایی که فرزندان را فقط به مدرسه و جامعه می‌سپارند و از خودشان غافل می‌شوند معمولاً آسیب می‌بینند. نقش اول و پله اول با خانواده است و گام اول همیشه تأثیرگذارترین است؛ خانواده‌ها نباید این موضوع را فراموش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار