در جریان پوشش تظاهرات در تگوسیگالپا اتفاق افتاد

حمله پلیس هندوراس به خبرنگار شبکه هیسپان

تهران (پانا) - دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در هندوراس، حمله پلیس این کشور به «داسایف آگیلار» خبرنگار شبکه هیسپان تی وی را محکوم و به منزله نقض آزادی بیان دانست.

کد مطلب: ۷۰۵۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، شنبه 20 ژانویه در ادامه اعتراضات و تظاهرات مردمی در شهر تگوسیگالپا Tegucigalpa پایتخت هندوراس به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، «داسایف آگیلار» خبرنگار شبکه هیسپان که مشغول تهیه گزارش و ضبط تصاویر بود، در اثر پرتاب گاز آشک آور توسط پلیس و اصابت به پای او، مجروح و برای درمان به بیمارستان منتقل شد .

در این تظاهرات، افراد پلیس با گاز اشک آور، خبرنگار هیسپان تی وی و چند خبرنگار دیگر حاضر در صحنه را مورد هدف قرار داده و برخی از شرکت کنندگان را بازداشت و گاز اشک آور به داخل خانه‌ها پرتاب کردند .

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در هندوراس در جریان اعتراضات مخالفان در روز شنبه، حمله ماموران پلیس به خبرنگار شبکه هیسپان تی وی را محکوم کرده و در پیامی که از طرف این دفتر در روز یکشنبه منتشر شد، سازمان ملل متحد مقامات هندوراسی را به عدم رعایت آزادی بیان و عدم تضمین ایمنی و حقوق روزنامه نگاران متهم کرد .

بر اساس این گزارش، با گذشت نزدیک به دو ماه از انتخابات ریاست جمهوری هندوراس، طرفداران نامزد چپ گرای انتخابات، سالوادور نصراله، کماکان دست از اعتراضات خود برنداشته و به خیابان‌ها آمده و به نتایج انتخابات اعتراض دارند. انتخاباتی که در 26 نوامبر 2017 برگزار شد و در پایان اعلام پیروزی خوان اورلاندو هرناندز راست گرا و طرفدار سیاست‌های آمریکا را به دنبال داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار