36 سانتی متر سرانه ورزشی هر فرد در شیراز است

شیراز ( پانا)- سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز سرانه ورزشی در دنیا را 2 متر عنوان کرد و از سرانه ورزشی 36 سانتی متری در شیراز خبر داد و افزود: سرانه ورزشی در استان باید افزایش یابد.

کد مطلب: ۷۰۴۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد

علی ناصری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اعضای شورای کلان شهر شیراز جلسه های متعددی با مسئولین در ادارات و سازمان ها داشته اند، گفت: باید در راستای افزایش سرانه ورزشی شهر به سمت ساخت سالنهایی در حاشیه شهر حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: ورزش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود .

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما شهرستان هایی در استان داریم که سرانه ورزشی آنها از شهر شیراز هم بیشتر است که با افزایش سرانه ورزشی می توانیم خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.

این مقام آگاه با اشاره به مجموعه ورزشی حجاب به عنوان تنها مجموعه اختصاصی در اختیار بانوان اظهار داشت: این مجموعه ورزشی در حال استهلاک است و باید قبل از مستهلک شدن کامل آن به فکر مجموعه های جایگزین و افزایش تعداد باشگاههای ویژه بانوان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ورزش فارس و شیراز در مظلومیت است از عدم دریافت بودجه مصوب ورزشی استان از وزارت ورزش و جوانان خبر داد و افزود: بودجه ورزش استان در سال 96، 60 میلیارد تومان بوده که تنها 6 میلیارد آن وصول شده و بخش اعظم آن که 48 میلیارد تومان است مربوط به ارزش افزوده ها بوده به استان نرسیده است.


سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه قبرستان «دارالسلم» سومین قبرستان جهان اسلام است، گفت: باید تلاش کنیم تا این قبرستان با حفظ هویت خود احیا و مرمت شود.

ناصری، ادامه داد: استاندارد یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه کنیم، 33 هزار عنوان استاندارد داریم که 900 استاندارد آن اجباری است، اما در حوزه خدماتی استاندارد خاصی تعریف نشده که باید به سمت استاندارد سازی در حوزه خدمات شهری نیز برویم.

وی افزود: خلاء وجود استاندارد در حوزه خدمات شهری و عدم شفاف سازی در این حوزه سبب بروز آسیب های شهری می شود و پارلمان شهری سعی دارد با شفاف سازی، آسیب ها را از بین ببرد .

وی با اشاره به اینکه کمربندی شیراز حادثه خیزترین کمربندی کشور است که در چند ماه اخیر باعث از دست رفتن جان 55 نفر از شهروندان شده است، تاکید کرد: برای روشنایی کمربندی کارهایی انجام شده است، که در فاز اول 16 کیلومتر رفت و برگشت و در فاز دوم 187 پایه برق نصب شده و این محور هم از بعد روشنایی دچار مشکل است و هم از لحاظ دور برگردان ها باید اصلاح معابر هندسی را داشته باشیم .

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه سه ایستگاه مترو در مسیر خط یک، شامل ایستگاه درب ۲ پایگاه و ایستگاه ۸ ترمینال مدرس است تا قبل از نوروز 97 به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: ایستگاه «فضل آباد»، «بازار و کیل» و «امام حسین (ع)» بعد از نوروز به بهره برداری می رسد .

وی با اشاره به اینکه مسیر 20 کیلومتری دوچرخه سواری در حال آماده سازی است، تاکید کرد: اصلاح خطوط اتوبوس رانی هم در حال اجراست . وی افزود: در هفته های اخیر بازدید از تصویه خانه های شماره یک و 2 اداره آبفا داشتیم، تصویه خانه شماره 2 تا پایان سال قسمت اعظم آن به بهره برداری می رسد همزمان با تصویه خانه شماره 2 که فاضلاب شهری 630 هزار نفر را در بر می گیرد و در نظر داریم کلنگ احداث تصویه خانه شماره سه شیراز با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ريال را به زمین بزنیم که فاضلاب یک میلیون نفر را جمع می کند .

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه 2 هزار کیلومتر شبکه فاضلاب شهری انجام شده و یک هزار و 200 کیلومتر از شبکه باقیمانده است، اضافه کرد: هفت هزار و 200 میلیارد ريال بودجه لازم است برای اینکه یک هزار و 200 کیلومتر باقیمانده را به شبکه وصل کنیم که طی 6 سال آینده کل فاضلاب شهری شبکه خواهد شد .

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه ورزشگاه، کتابخانه، فرهنگسرا و حتی مساجد متناسب با معلولین و جانبازان احداث نشده است، اظهار داشت: باید بحث جانبازان و معلولین در مصوبات شورای شهر بیش از پیش دیده شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار