امضای تفاهم نامه همکاری آموزش ‌و پرورش کردستان و دانشگاه فرهنگیان استان

تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تربیت حرفه ای با حضور مدیر کل آموزش‌ و پرورش کردستان و مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان منعقد شد.

کد مطلب: ۷۰۳۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان کردستان و معاون آموزش ابتدایی اداره کل، توافق نامه همکاری بین آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان منعقد شد.

قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هدف از انعقاد این توافق نامه را تعامل مستمر دانشجو معلمان با مدارس و نهادهای علمی پژوهشی، فراهم آوردن امکان کسب تجربیات واقعی از کلاس درس و محیط های آموزشی، تعلیم و تربیت دانشجو معلمانی با شایستگی های اخلاقی، اعتقادی، انقلابی، تخصصی و حرفه ای در مدارس و استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات آموزشی مدارس و توان معلمان شاغل عنوان کرد.

وی به زمینه همکاری در این توافق نامه نیز اشاره کرد و بسط فرصت های تربیت حرفه ای و همکاری در زمینه ارتقای شایستگی های دانشجو معلمان دانشگاه با هدف تربیت معلمان برتر و در طراز جمهوری اسلامی، استقرار نظام ارتباط دانشگاه با مدرسه از طریق برقراری و حفظ تعامل مستمر دانشجو معلمان با مدارس و فراهم آوردن امکان کسب تجربیات واقعی از کلاس درس و محیط های آموزشی و تعالی، ارتقای اثربخشی و افزایش کارایی مدرسه منتخب در چارچوب نظام تعلیم و تربیت و تربیت رسمی عمومی را از مفاد این توافق نامه همکاری نام برد.

رشید قربانی مدت اجرای این توافق نامه از زمان امضا و مبادله را یک سال تحصیلی عنوان کرد و گفت: پس از انقضای مدت مذکور، توافق نامه حاضر با نظر طرفین و با رعایت قوانین و مقررات مربوط قابل تمدید خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به برخی از تعهدات طرفین نیز اشاره کرد و شناسایی و معرفی مدارس منتخب در دوره ابتدایی، اعمال نظارت اداری و مدیریتی بر مدارس منتخب، زمینه سازی برای زود بازده شدن دانشجو معلمان و طراحی ساز و کار های قانونی تشویقی برای معلمان و عوامل دخیل و موثر در امر کار ورزی و کار آموزی دانشجو معلمان را از مهم ترین تعهدات اداره کل آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی همچنین معرفی، زمینه سازی و هماهنگی برای حضور دانشجو معلمان در مدرسه، اعمال نظارت انضباطی بر عملکرد عوامل دانشگاهی در مدرسه، برنامه ریزی برای حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه در مدرسه، ایجاد فرصت گفتگو و نشست های علمی و تخصصی بین استادان، دانشجو معلمان و معلمان و مربیان مدرسه، تشویق هرگونه نوآوری و ابتکار دانشجو معلمان در حوزه تعالی و کیفیت بخشی به عملکرد مدرسه و مشارکت در اصلاح و به روز آوری روش های تعلیم و تربیت مدرسه را از اهم تعهدات پردیس دانشگاهی نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار