نبود پزشک متخصص اطفال؛ چالش مردم مناطق محروم آبدانان

نبودپزشک متخصص اطفال درآبدانان مشکلات بسیاری را برای خانواده های دارای نوزاد بوجود آورده است و برای یک معاینه ساده باید مسافت طولانی و پرپیچ وخم را تا مرکز استان را طی کنند.

کد مطلب: ۷۰۰۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر منطقه که بیانگر سطح رفاه شهروندان آن نیز هست، وجود پزشک است. در این میان، وجود پزشک و در رأس آن وجود پزشکان متخصص اطفال از نیازهای مردم روستاها و شهرستانها به شمار می آید.

با آغازطرح تحول نظام سلامت که برای ایجاد عدالت سلامت و ارائه عادلانه خدمات درمانی در مناطق کشور تلاش می کند، انتظار می رفت، مشکل استقرار پزشکان متخصص اطفال که یکی از مطالبات اصلی در شهرستان آبدانان است، رفع شود، و در راستای ایجاد عدالت و دسترسی به خدمات درمانی در این شهرستان محروم تدابیر لازم به کار گرفته شود.
شهرستان آبدانان با جمعیتی بالغ بر 49هزارنفر و مراجعه تعداد کثیری از بیماران اطفال به این شهرستان، از وجود پزشک متخصص اطفال محروم است.
یکی از مشکلات بیمارستان رسول اکرم (ص)شهر آبدانان علاوه بر وجود برخی مشکلات، نبود پزشک متخصص اطفال است که زمینه را برای رشد بیماریهای فراوانی در بین کودکان بالا برده و فراهم می کند.
نبودپزشک متخصص علاوه بر ایجاد نارضایتی مردم و بیماران، موجب تردد بیش از حد به مراکز درمانی مرکز استان و تحمیل هزینه های درمانی بیشتر شده است.
حساسیت موضوع در بخش بیماریهای اطفال با توجه به فصل سرما و شیوع سرماخوردگی و عفونتهایی که به دنبال آن ایجاد می شود و آسیب پذیری اطفال بیشتر است
یکی از شهروندان آبدانانی گفت: نبود متخصص اطفال در بیمارستان شهرستان آبدانان با توجه به فصل سرما و شیوع بیماریها بیشتر احساس می شود و برای پدر و مادر مشکلاتی را در پی دارد .
وی افزود: با توجه به شرایط جوی و فصل بارندگی برف و باران و کوهستانی و صعب العبور بودن محورهای این شهرستان، مراجعه به استان هم برای خانواده ها خصوصا برای خانواده هایی که خودرو شخصی هم ندارند به یک معضل تبدیل شده است.

رنج مردن از نبود پزشک اطفال
سجاد حسینی از ساکنان روستایی ژیور گفت: چندشب پیش یک بچه را به علت تب شدید به بیمارستان آوردیم امام پزشکی که بتواند جوابگوی ما باشد نبود.
وی با اظهار گلایه مندی از مسئولین مبنی بر عدم تامین متخصص اطفال بیان داشت: این همه دم از طرح تحول سلامت می زنند چرا به این شهرستان نرسیده است، چرا مسئولین پیگیر این مشکلات مردم نیستند، مردم باید به کجا مراجعه کنند، چرا امکانات حضور پزشک در این شهرستان را تامین نمی کنند، حتما مشکلی در این شهرستان وجود دارد که پزشکان راضی نمی شوند به این جا بیاییند، عدم پیگیریهای مسئولان را باید این طفل معصوم ها بپردازند.

اهورا هاشمی یک از شهروندان آبدانانی اظهار داشت: در این فصل سرما که آنفلوانزا شایع شده کودک دو سه ماه خود را برای درمان به کدام شهر ببرم چرا مسئولین در این مورد رسیدگی نمی کنند.

نواب رئوفی یکی دیگر از ساکنان شهر آبدانان اظهار داشت :چرا بیمارستان رسول اکرم(ص)متخصص اطفال ندارد و چرا حقوق آنها را به موقع پرداخت نمی کنند که اعتصاب کنند
وی با ناراحتی از نبود متخصص افزود:نوزاد ۳ روزه من به خاطر زردی و نبود پزشک بستری نکردند که مجبور شدم به بیمارستان دهلران مراجعه و از آنجا به فرزنم را به مرکز استان اعزام کردند اگر اتفاقی برای فرزند من می افتاد چه کسی جوابگویی می شد.

مشکل کمبود فارغ التحصیل رشته اطفال

"نصرت الله همتی"رئیس بیمارستان رسوال اکرم (ص) آبدانان اظهار داشت: کمبود پزشکان اطفال درشهرستان آبدانان به دلیل کمبود فارغ التحصیل این رشته در سالجاری است.

وی در ادامه اذعان داشت: جهت پیگیری و رفع دغدغه های مردم ، هماهنگی و مکاتبات لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفته است و پزشک اطفال برای کار در بیمارستان جذب شده است و تا پایان ماه جاری وضیعت شروه به کارش مشخص می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار