معاون متوسطه آموزش‌وپرورش خوزستان:

دانش آموزان کنکوری خوزستان تحت آموزش‌های از راه دور قرار می‌گیرند

تهران (پانا) - معاون متوسطه آموزش‌وپرورش خوزستان از آموزش‌های از راه دور برای دانش‎آموزان کنکوری این استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۸۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، جمشید کمایی در کارگروه بررسی طرح تقویت آموزشی دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی در خوزستان گفت: این طرح از مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش به خوزستان است و بر اساس آن، بخشی از دانش آموزان پیش دانشگاهی مناطق کمتر توسعه یافته در استان برای تقویت بنیه علمی برای شرکت در کنکور سراسری تحت آموزش های الکترونیکی از راه دور قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه استان خوزستان دارای 40 منطقه آموزشی است، اضافه کرد: در این استان 17 منطقه محروم و 12 منطقه مرزی وجود دارد و از این منظر با چالش های زیادی رو به رو هستیم. همچنین خوزستان در جمعیت دانش آموزی رتبه سوم کشور را نیز به خود اختصاص داده است.
کمایی نامساعد بودن شرایط آب و هوایی و وجود پدیده ریزگردها را عاملی در راستای افزایش مشکلات این استان عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته بخش زیادی از ساعات کلاس ها به دلیل این شرایط نامطلوب به تعطیلی کشانده شد و برای جبران ساعات آموزشی در مدارس، با همکاری صدا و سیما 70 جلسه درسی برگزار شد و این تجربه جدید در آموزش و پرورش خوزستان با موفقیت هایی همراه بود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان بهره گیری از آموزش های از راه دور را نیز تجربه تازه ای در استان دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از فن آوری های نوین همانند آموزش های از راه دور و الکترونیکی سبب افزایش کیفیت آموزش می شود و باعث ایجاد فرصت های برابر آموزشی، برقراری عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت در آموزش می شود.
وی با بیان اینکه طرح آموزش الکترونیکی دانش آموزان از طرح های موفقی است که برای دانش آموزان زلزله زده کرمانشاه اجرا شده است، گفت: این طرح برای دانش آموزان پیش دانشگاهی در 8 منطقه محروم آموزشی در خوزستان از امروز 11 دی آغاز می شود و امیدواریم اجرای آن باعث ارتقای سطح علمی و افزایش پذیرش دانش آموزان این استان در کنکور سراسری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار