در گفت‌وگو با پانا

نماینده مردم تهران در مجلس: 4 میلیون حاشیه‌نشین در ساختمان‌های ناایمن زندگی می‌کنند

تهران (پانا) - به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی 28 درصد جمعیت حاشیه نشینی کل کشور در تهران متمرکز است و 4 میلیون حاشیه نشین در ساختمان‌های ناایمن زندگی می‌کنند.

کد مطلب: ۶۹۸۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرضا هاشم زایی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به تراکم بیش از حد ساختمان‌ها و جمعیت در شهر تهران اظهارکرد: پایتخت با مشکلات زیادی روبروست که با توجه به حجم بالای جمعیت در این کلانشهر، این معضلات بسیار جدی است و باید به آن توجه کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین خطری که تهران را تهدید می‌کند، موضوع زلزله است. اگر در تهران زلزله‌ای رخ دهد، در برخی از مناطق حتی نمی‌توان امدادرسانی کرد. از طرفی حدود 28 درصد جمعیت حاشیه نشینی کل کشور در تهران متمرکز است و به عبارتی حدود 4 میلیون نفر در حاشیه تهران زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: وجود ساختمان‌های ناایمن در تهران یکی از موضوعاتی است که حتما باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. حاشیه نشینان در ساختمان‌های ناایمن زندگی می‌کنند و اگر زلزله‌ای رخ دهد خسارات زیادی به بار می‌آورد. بنابراین شهرداری تهران و نظام مهندسی باید برای مقاوم سازی ساختمان‌ها از طریق آیین‌نامه‌های مقاوم سازی سخت‌گیری کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکلیف برنامه ششم توسعه در راستای حل مشکلات حاشیه‌نشینی گفت: طبق برنامه پنجساله ششم توسعه، سالانه باید 20 درصد از حاشیه‌نشینی در کلانشهرها کاسته شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار