معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور خبر داد

اجرای طرح امین دربیش از 2300 مدرسه کشور

تهران (پانا) - معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه‌های علمیه از وجود 2 هزار و 3۰۰ مدرسه امین در کشور خبر داد که روحانیان و مبلغان جوان در آنها فعالیت دینی می‌کنند.

کد مطلب: ۶۹۷۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، حجت الاسلام محمدحسن نبوی در حاشیه همایش مبلغان اوقاف استان سمنان به میزبانی امامزاده یحیی (ع) سمنان، ضمن اشاره به ساماندهی دو هزار و 3۰۰ مدرسه امین در کشور، تاکید کرد: اوقاف سعی کرده در انتخاب روحانیان مدارس امین دقت نظر ویژه ای داشته باشد لیکن افرادی که برای این مدارس انتخاب می‌شوند باید جوان باشند تا اختلاف سنی زیادی با دانش آموزان نداشته باشند.

وی افزود: روحانیان اعزامی به مدارس امین همچنین آموزش‌های لازم را دریافت می کنند و مهارت هایی از جمله ارتباط برقرار کردن با قشر نوجوان را می آموزند.

معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه‌های علمیه همچنین گفت: مخاطب شناسی و روش‌های ارتباط‌گیری دو ویژگی اصلی روحانیان مدارس امین در سطح کشور هستند که بر آنها تاکید ویژه ای می شود.

نبوی دیگر ویژگی بارز روحانیان طرح مدارس امین را معلومات دینی بیان کرد و افزود: این روحانیان در آزمون هایی به منظور تعیین سطح علمی و همچنین مسائل دینی شرکت می کنند و در انتخاب آنها این ملاک ها تعیین کننده است.

وی افزود: از سوی دیگر باید گفت برخی از مدارس هم در حوزه مدارس امین نیست اما حوزه علمیه با هدف ترویج فرهنگ دینی در آن کار تبلیغ را انجام می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار