در گفت‌وگو با پانا

کوروش زارعی: انتخاب فاضل نظری اقدام خوش‌فکرانه آموزش‌و‌پرورش بوده است

تهران (پانا) - کوروش زارعی، کارگردان و بازیگر تئاتر، انتخاب فاضل نظری به مديرعاملي كانون پروش فكري كودكان و نوجوانان را اقدام «خوش‌فکرانه» آموزش‌و‌پرورش توصيف كرد است چرا كه به باور او، نظري پس از شناختی که از پیرامون خود پیدا کند اتفاقات بزرگی در کانون پ رقم خواهد زد.

کد مطلب: ۶۹۷۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد

اين کارگردان و بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با پانا، گفت: وزیرآموزش و پرورش بسیار اقدام خوش فکرانه‌آي انجام داده و یکی از بهترین سلیقه‌ها را در انتخاب مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خرج داده است. فاضل نظری یک هنرمند خلاق و در اين حال مدیر است، خیلی از هنرمندان هستند که فقط هنرمندند و خیلی مدیران هستند که تنها مدیرند و هنرمند نیستند ولی ویژگی بارز و بزرگ فاضل نظری این است که هم هنرمند و هم مدیر است، مدیری که مدیریت فرهنگ و هنری خوب می‌داند و دوران مدیریتی درستی هم داشته است .

وی افزود: یک عده‌ای این عقیده را داشتند که چرا فاضل نظری را که یک شاعر است به عنوان مدیر یک بخش بزرگ انتخاب کرده‌اند من لازم می دانم که عرض کنم فاضل نظری از زمانی که مدیر حوزه هنری تهران بود کارهای بزرگی برای ادبیات کودک و نوجوان، نمایش کودک و نوجوان و کارهای چاپی و کتابی خوبی برای کودکان و نوجوانان انجام داد. فاضل نظری در آن ایامی که در آنجا حضور داشت 12 نمایشنامه کودک و نوجوان براساس قصص قرآن از بهتربن نویسندگان کودک و نوجوان کشور تولید کرد که چاپ شد. او در همان زمان چندین قصه و رمان کودک و نوجوان کار کرد.. در همان زمان در نظر داشت جشنواره‌ای عروسكي تحت عنوان عروسک‌ها از بهشت می‌آیند برگزار كند كه حوزه هنری استان تهران بودجه آن را مصوب نکرد .

زارعی تصریح کرد: می‌خواهم بگویم ایشان آدمی هستند که بنیانگذار جشنواره بین المللی فیلم صد ثانیه‌ای شد که الان یکی از بهترین جشنواره‌های سینمایی فیلم کوتاه کشور محسوب می‌شود و درواقع یک برند سینمایی در کشور به شمار مي‌رود. فاضل نظري یک مدیر هنرمند و خلاق است با ایده‌های جدید هرجایی که می‌رود با خودش ایده‌های خلاق می‌برد و این ایده‌ها آن جا را تغییر می‌دهد. من به عنوان کسی که فاضل نظری را به خوبی می‌شناسم به شما قول می‌دهم ظرف یکی دو سال آینده شکوفایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را خواهید دید.

وی ادامه داد: تعدادی از دوستان نگران هستند که چرا یک آدمی که ارتباطی با کودک و نوجوان ندارد و در این زمینه کار نکرده است این سمت را عهده دار شده است ولی من می گویم خیلی از افراد بوده‌اند که کار کودک و نوجوان کرده‌اند ولی اگر در این سمت قرار می‌گرفتند آنجا ویرانه‌تر می‌شد ولی فاضل نظری آن جا را آباد خواهد کرد چراکه او به دنبال مسائل بکر است و با شناختی که من از او دارم کسی است که می‌خواهد جریانات تازه و بکر و نو ایجاد کند و اعتقاد خوبی نسبت به پیشکسوتان دارد، اعتقاد زیاد به استخوان خوردکرده‌های این رشته و افرادی که دانش زیادی در این زمینه دارند، دارد .

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم فاضل نظری یکی از دوره‌های درخشان مدیرتی خود را طی خواهد کرد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در مدیریت پس از انقلاب شاهد یک رشد و تغییر خواهد بود تا افرادی که در زمینه تئاتر کودک و نوجوانان، ادبیات و سینمای کودک و نوجوان و هرچیزی که در زمینه کانون پرورش فکری قرار می‌گیرد از آن راضی خواهند بود. باید کمی صبر کنیم تا ببينيم که او پس از شناختی که از پیرامون خود پیدا کرد اتفاقات بزرگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رقم خواهد زد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار