سروش: دولت روحانی از تجربیات دولت اصلاحات استفاده کند

تهران (پانا) – نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از دولت روحانی خواست تا تجربه موفق دولت اصلاحات را که به زعم وی موفق‌ترین و پاک‌ترین دولت بعد از انقلاب بوده است، مدنظر داشته باشد.

کد مطلب: ۶۹۷۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد

ابوالفضل سروش در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس، با تاکید بر لزوم بهره گیری از تجربیات موفق سایر دولت‌ها اظهارداشت: عبور از مشکلاتی مثل رکود، رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم نیازمند استفاده از تجارب موفق دیگران است. از دولت آقای روحانی می‌خواهم از تجربیات موفق دولت اصلاحات که از پاک‌ترین و موفق‌ترین دولت‌های پس از انقلاب در رشد و آرامش اقتصادی و تعامل با دنیا بوده، استفاده کند. استفاده از تجارب سرمایه‌ اجتماعی و چهره‌های ارزشمندی مثل آقای خاتمی در زمینه‌های گوناگون می‌تواند راهگشای بخشی از مشکلات باشد و شاید باب گفت‌وگوی ملی که می‌تواند منشاء خیر برای کشور باشد را نیز بگشاید.

وی ادامه داد: مردم با انتظاری که از مجلس و نمایندگان‌شان دارند راه تعالی و پیشرفت را نشان می‌دهند. راه و رسمی که ما در جلسات مجلس در پیش گرفته‌ایم و وقت مجلس را با این مصوبات می‌گیریم تاثیر زیادی در زندگی مردم ندارد. به همکاران و هیات رییسه و رییس مجلس پیشنهاد می‌کنم نظام جلسات مجلس را تغییر دهیم و چالش‌ها و مشکلات بزرگ کشور را اولویت‌بندی کنیم و جلسات صحن و کمیسیون‌ها بر این اساس برنامه‌ریزی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به آلودگی هوای پایتخت و برخی شهرهای بزرگ کشور، استفاده از خودروهای برقی را یکی از راهکارهای مقابله با این مسئله دانست و یادآور شد: آلودگی هوا باعث مرگ تدریجی میلیون‌ها انسان می‌شود. توجه به این موضوع خواست جدی مردم خصوصا شهروندان تهرانی است. استفاده از خودروهای برقی، هیبریدی، تقویت حمل و نقل عمومی و فرمانداری واحد باید در راس برنامه‌ریزی برای محیط زیست باشد.

سروش با بیان اینکه داشتن احزاب قدرتمند زمینه‌ساز مجلس و دولت‌های قدرتمند می‌شود، یادآور شد: مجموعه نظام برای کارآیی و موفق بودن بیشتر دولت‌ها به تحکیم تحزب در کشور کمک کنند.

تعطیلات بیش از حد؛ بلای جان اقتصاد کشور

این نماینده مجلس در ادامه تعطیلات بیش از حد در تقویم کشور را بلای جان اقتصاد ایران خصوصا اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: با افکار مختلفی که در مجلس و دولت می‌بینم امیدوارم با ارائه طرح یا لایحه‌ای این مشکل حل شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت جوان‌ها در مناصب مدیریتی شد و گفت: اوایل انقلاب با تکیه بر پتانسیل جوان‌ها از گردنه‌های سخت عبور کردیم، چرا حالا می‌ترسیم مدیریت‌ها را به جوان‌ها واگذار کنیم؟ آنها انگیزه، قدرت، خلاقیت و صلابت بیشتری دارند، چرا در برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مدرسه پیرمردها درست کرده‌ایم؟ از دولت می‌خواهیم استفاده از جوانان را در اولویت جدی خود قرار دهد.

سروش همچنین در بخش دیگری از نطق خود، اظهارداشت: افزایش قیمت کالاها قاعدتا باید با افزایش حقوق و دستمزد در اول هر سال اعمال شود و من معتقدم باید از افزایش قیمت در طول سال جلوگیری شود تا آرامش فکری و اقتصادی به مردم بدهیم.

این نماینده مجلس در پایان بیان کرد: استکبار و اذناب داخلی و خارجی آن بدانند با تشکیل اتاق‌های فکر و لجن‌پراکنی‌های زیاد در فضای مجازی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی نمی‌توانند خللی در اراده و مقاومت ملت ایجاد کنند. شک نکنید پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش امام عصر (عج) خواهد رسید و ملت با ادامه نهضت امام خمینی (ره)، ظهور حضرتش را به نظاره خواهد نشست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار