ادعای رویترز: نفوذ ایران در سوریه به مرز اسرائیل رسید

تهران (پانا) - خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که نیروهای سوریه به آخرین منطقه تحت محاصره شبه نظامیان در منطقه استراتژیک در مرز اسرائیل و لبنان رسیده‌اند.

کد مطلب: ۶۹۶۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد

این خبرگزاری در گزارش خود مدعی شده است که این پیشرفت ارتش سوریه، جدیدترین گسترش نفوذ تهران در کشور«جنگ زده» سوریه است.

بنا بر این گزارش، این محاصره، آخرین پایگاه شورشیان در جنوب غربی دمشق را که به غوطه غربی مشهور است و در طول یک سال گذشته بعد از ماه‌ها بمب‌گذاری سنگین به دست دولت افتاده از دست آنها خارج می‌کند.

بک منبع اطلاعاتی غربی ادعای شورشیان را تأیید کرده است که گفته‌اند شبه نظامیان محلی تحت حمایت ایران، فرماندهان قدرتمند گروه حزب‌الله هستند که در این نبرد نیز نقش بزرگی را ایفا می کنند.

به گزارش پانا، این ادعا در حالی است که مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که در سوریه به دعوت دولت این کشور حضور مستشاری داشته‌اند و این حضور را تا زمان ادامه درخواست از سوی دولت مرکزی دمشق ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر اسرائیل در ماه‌های گذشته بارها درباره نزدیک شدن ارتش سوریه به مرزهایش برای مبارزه با تروریست‌ها با این ادعا که نیروهای مورد حمایت ایران نباید به مرزهای اسرائیل نزدیک شوند هشدار داده است و در روزهای گذشته نیز با هدایت حملات به پایگاه‌های نظامی سوریه مدعی شده است که این پایگاه ها متعلق به ایران بوده است.

از سوی دیگر هشتمین دور مذاکرات صلح سوریه با حضور سه کشور تضمین کننده آتش بس یعنی ایران، روسیه و ترکیه در هفته گذشته توانست به موفقیت های تازه ای دست پیدا کند. بیانیه پایانی این نشست نشان داد که تضمین کنندگان توانسته اند راه های تازه ای برای مبادله اسرا، ربوده شدگان و اجساد بین طرف‌های درگیر در سوریه به دست آوردند و تاریخی برای کنگره ملی سوریه در سوچی تعیین کنند که طرف های درگیر کشور برای حل مسالمت آمیز بحران پشت یک میز بنشانند.

در طول یک سال گذشته تنها راه حل به نتیجه رسیده در سوریه از نشست‌های صلح آستانه و تصمیمات سه کشور ایران، ترکیه و روسیه خارج شده است که توانسته‌اند پایبندی طرف‌ها به مناطق آتش‌بس را تضمین کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار