برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه صنعتی قوچان

امام جمعه قوچان آثار و منابع تمدن اسلامی را غنی و باارزش و سرشار از نیازمندی ها عنوان نموده که را رسیدن و ظهور آن را در جامعه گسترش و اشاعه تفکرات حوزه و دانشگاه دانست.

کد مطلب: ۶۹۵۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ، حجت الاسلام محمد علی دستجردی در همایش وحدت حوزه ودانشگاه که در محل دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته ارتباط خاصی بین حوزه ودانشگاه برقرار بود ولی امروز بر اساس دو مسئله معنوی وغیر معنوی از همدیگر جدا شدند.

وی افزود: در مسائل جامعه نیاز است که بوسیله دو بال دانشگاه و روحانیت سبب پیشرفت جامعه بشری شود و بخواهیم و نخواهیم به مسائل مهندسی وحوزوی نیاز داریم که هر دو لازمه آن است یکدیگر را بپوشانیم نه این که همدیگر را خنثی نماییم.

امام جمعه قوچان بیان داشت: در برنامه های دانشگاه می توانیم معنویت، اخلاق و توجه به استاد را به عنوان اولویت قرار دهیم یا همین مباحثه که در حوزه برقرار است در دانشگاه نیز این تبادل اطلاعات برقرار شود.

وی گفت: یا همین برنامه های ترمی شدن حوزه نیز که یک آفت به شمار می رود که سبب شده است با خلاصه نمودن کتاب ها نتوانیم خروجی خوبی به جامعه تزریق نماییم.

دستجردی در خصوص تمدن اسلامی نیز عنوان نمود: در تمدن اسلامی طوری بود که باید از پیشینه تاریخی خود نگاه کنیم و ببینیم در گذشته ها چه دانشمندانی تدریس می نمودند نه این که با ترجمه نه چندان خوب از کتاب های غربی زمینه پیشرفت تمدن اسلامی شویم.

امام جمعه قوچان افزود: در کشور متمدن چهار شرط عدالت، علم، اخلاق و معنویت است که تا کنون در چه جایگاهی قرار گرفته ایم و خودمان تمام علم داریم ولی از کشورهای بیگانه تمنا داریم.

دستجردی بیان داشت: تا کنون نتوانستیم به نیازمندی های بشر در موضوعات اسلامی درست نگاه نماییم و بجای انکه در هزاران مصداق منکر را بتوانیم جلوگیری نماییم رفته ایم یک منکر را برجسته نموده و فقط برای آن مقابله می نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار