91 کودک در زلزله کرمانشاه یتیم شدند

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از یتیم شدن 91 کودک تا کنون در زلزله کرمانشاه خبر داد و احتمال افزایش این آمار را بالا دانست.

کد مطلب: ۶۹۴۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد نفریه اظهار کرد: در زلزله اخیر استان کرمانشاه 31 کودک مادر و 47 کودک نیز پدر خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش بهزیستی استان کرمانشاه، به دنبال وقوع زلزله تاکنون 13 کودک هر دو والد خود را از دست داده‌اند و یتیم شده‌اند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: آمار فوق نهایی و قطعی نیست و امکان افزایش آن وجود دارد و پس از گزارش دقیق مسئولان اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه آمار قطعی تا پایان هفته آینده اعلام می‌شود.

نفریه خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در نظر دارد تا کودکانی که هم پدر و هم مادر خود را در زلزله از دست داده‌اند در خانواده‌های جایگزین چون پدربزرگ و مادربزرگ و یا اقوام درجه یک آن‌ها را ساماندهی کند و با برقراری امداد این کودکان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی تأکید کرد: ماهیانه مبلغ 350 هزار تومان به خانواده‌های جایگزین کودکان بی‌سرپرست زلزله کرمانشاه پرداخت می‌شود و این افراد نزد خانواده‌های زیستی خود باقی می‌مانند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: مبلغ فوق از هم اکنون به خانواده جایگزین کودکان پرداخت می‌شود و بودجه مورد نیاز آن نیز پیش بینی شده است.

نفریه اضافه کرد: در صورتی که هر یک از کودکان بی‌سرپرست زلزله کرمانشاه خانواده زیستی نداشته باشند به مراکز نگهداری از کودکان سازمان بهزیستی منتقل خواهند شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تعداد کودکان فوق بسیار کم بوده است و تنها یک فرزند 17 ساله زلزله زده بی‌سرپرست خانواده جایگزین در اقوام خود نداشت که او نیز در حال حاضر به بهزیستی منتقل شده و تحت پوشش قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اگر کودکان بی‌سرپرست زلزله کرمانشاه سرپرست مؤثر نداشته باشند و سن آن‌ها مناسب فرزند خواندگی باشد، سازمان بهزیستی کشور این کودکان را به فرزند خواندگی می‌فرستد.

نفریه تصریح کرد: در حال حاضر سن به فرزندخواندگی رفتن فرزندان بهزیستی تا 16 سالگی است و این امر با استقبال خوبی همراه است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور با هماهنگی با برخی از مراکز خیریه، برای زنانی که سرپرست خود را در زلزله کرمانشاه از دست داده‌اند و فرزند کوچک دارند، خانه‌های پیش ساخته فراهم می‌کند و این خانه‌ها طی روزهای آینده در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار