با تصویب شورای گسترش؛

نتایج اعتباربخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها ابلاغ می‌شود

تهران (پانا) - با تصویب شورای گسترش نتایج اعتباربخشی موسسه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان های آموزشی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

کد مطلب: ۶۹۲۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دویست و شصت و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور وزیر بهداشت، معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی، معاون بهداشت، معاون درمان، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و سایر اعضای شورا برگزار شد.

در این نشست مسائل کلان حوزه آموزش از جمله تدوین سند توسعه آموزش عالی سلامت، نتایج اعتباربخشی موسسه ای دانشگاههای علوم پزشکی و اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گزارش برآورد نیروی انسانی نظام سلامت و چگونگی تدوین سند توسعه آموزش عالی نیز در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارائه شد.

تدوین نقشه توسعه آموزش علوم پزشکی کشور یکی از موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت. پیرو تصویب سند آمایش سرزمینی در آموزش عالی سلامت لازم است تا نقشه تفصیلی توسعه آموزش علوم پزشکی کشور در ذیل این سند در مناطق آمایشی کشور طراحی شود.

این ماموریت به دبیرخانه شورای گسترش آموزش علوم پزشکی محول شده و با همکاری دبیرخانه‌های کلان مناطق آمایشی پیگیری خواهد شد.

با طرح این موضوع در نشست شورای گسترش مقرر شد با استفاده از مطالعات صورت گرفته در زمینه برآورد نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت کشور، برش ملی و منطقه‌ای سند توسعه آموزش علوم پزشکی کشور طراحی شود.

همچنین باتوجه به اتمام فرایند اعتباربخشی موسسه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و بررسی اولیه این نتایج در دانشگاه‌ها، نتایج این اعتباربخشی در شورای گسترش مطرح و مقرر شد این نتایج به زودی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شود.

همچنین فرایند اعتباربخشی آموزشی بیش از ۲۰۰ بیمارستان آموزشی کشور نیز به پایان رسیده که نتایج آن در نشست شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی مطرح شد.

طبق مصوبه این شورا نتایج اولیه اعتباربخشی به دانشگاه‌های علوم پزشکی منعکس می شود و دانشگاه‌ها یک ماه فرصت دارند تا نتایج را بررسی و اعتراض های احتمالی به نتایج اعتباربخشی را به معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار