رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس تاکید کرد:

نقش ویژه آموزش و پرورش در فرهنگسازی برای کاهش میزان معلولیت در جامعه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: یکی از مهمترین اقدامات در هر جامعه ای بررسی راه های جلوگیری از بروز معلولیت در افراد جامعه می باشد که این مهم نیازمند آگاهی‌بخشی به افرا جامعه است و آموزش و پرورش در کنار سایر رسانه ها همچون صدا و سیما می تواند نقش موثری در فرهنگ سازی در این زمینه داشته باشد.

کد مطلب: ۶۹۰۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، رستم اکبری زاده در آیین بزرگداشت روز جهانی معلولان در مدرسه استثنایی خیریه اسلامی شیراز گفت: استان فارس دارای 12 هزار دانش آموز با نیاز ویژه و 170 مدرسه دولتی و غیر دولتی می باشد که حدود 5 هزار نفر از این دانش آموزان در مدارس زیر نظر آموزش و پرورش و مابقی به صورت تلفیقی در سایر مراکز یادگیری مشغول به تحصیل هستند که از خدمات آموزش و پرورش بهره مند می شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: یکی از ویژگی های توسعه جوامع، میزان خدمات رسانی به معلولین در آن جامعه می باشد و در کشور ما نیز طی سال های اخیر اقدامات خوبی برای خدمت به جامعه معلولین انجام شده است.

وی گفت: ایمن سازی و مناسب سازی محیط برای معلولین ، فراهم نمودن امکانات آموزشی و استخدام آنها در مراکز و نهاد ها و ... از مهمترین اقداماتی است که می توان برای این قشر از جامعه انجام داد .

اکبری زاده گفت: در جوامع توسعه یافته نزدیک به 10 درصد و در جوامع در حال توسعه نیز در حدود 13 درصد افراد دارای یک نوع معلولیت هستند که استفاده از امکانات و خدمات اجتماعی حق مسلم آنهاست و نیازمند توجه ویژه مسئولین می باشند.

وی بروز مشکلات ژنتیکی ،جنگ، بیماری ، سوانح و بلایای طبیعی را از مهمترین عوامل ایجاد معلولیت در افراد عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین اقدامات در هر جامعه ای ، بررسی راه های جلوگیری از بروز معلولیت در افراد جامعه می باشد که این مهم نیازمند آگاهی بخشی به افرا جامعه می باشد و آموزش و پرورش در کنار سایر رسانه ها همچون صدا و سیما می تواند نقش موثری در فرهنگ سازی در بین افراد جامعه داشته باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس با اشاره به قانون 16 ماده ای جامعه معلولین گفت:برای احقاق حقوق معلولین در جامعه علاوه بر قانون خاص ،نیازمند تلاش و اقدام موثر توسط مسئولین در این زمینه می باشد و آموزش و پرورش در حوزه کاری خود و در حد توان ، از همه امکانات موجود برای جذب و ارائه خدمات آموزشی به معلولین استفاده می نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار