معاون سیاسی امنیتی استاندار عنوان کرد:

باید همه در همگرایی و وحدت نظر در کارهای فرهنگی تلاش کنیم

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه،احساس می شود که پیوستگی و همبستگی در اقدامات فرهنگی وجود ندارد گفت: باید همه کمک کنیم تا همگرایی و وحدت نظری در کارهای فرهنگی ایجاد شود.

کد مطلب: ۶۸۸۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،محمد حسینی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار،در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد؛با بیان اینکه همه متولیان پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید در این حوزه همت بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: آسیب های اجتماعی مسئله مهمی است که اگر به آن توجه نشود در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها با نگاه عالمانه به مسائل فرهنگی بپردازند و رصد و کمک کنند، گفت: در این زمینه صدا و سیما هم باید فعال تر شود و امید است بخش بیشتری به سرمایه اجتماعی منتقل کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با هیات اندیشه ورز تفاهم نامه امضا شده است، گفت: در این هیات ها جمعی از اساتید دانشگاه، روانشناسان و جامعه شناسان حضور دارند.

وی با بیان اینکه با این همه دستگاه حمایتی و بخش های گوناگون که کار فرهنگی می کنند چرا باید مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی مشهود شود؟ افزود: احساس می شود که پیوستگی و همبستگی در اقدامات فرهنگی وجود ندارد.

حسینی با بیان اینکه هیچ بخشی به تنهایی تاثیرگذار نیست و لازم است که در بحث فرهنگی دستگاهها و متولیان امور فرهنگی هر برنامه ای که دارند برنامه های باید پیوستگی داشته باشد، ادامه داد: مشکل اساسی در این حوزه عدم وجود پیوستکی در کارها و موازی کاری است به این دلیل است که نمی توانیم از سرمایه و داشته های خود خوب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نبود سمن ها تفکر فرد گرایی را رشد میدهد و وقتی تفکر فردگرایی رشد کرد تاثیری نخواهد داشت، گفت: باید همه کمک کنیم تا همگرایی و وحدت نظری در کارهای فرهنگی ایجاد شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید با نگاه ملی و کشوری و کلان کارهای فرهنگی دنبال شود، افزود: امر به معروف در جامعه کم رنگ شده و مردم هم نسبت به آسیب‌های اجتماعی بی تفاوت هستند.

عصمت محمودی مدیرکل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استاندار خراسان جنوبی همچنین در ابتدای این جلسه با بیان اینکه محور اصلی کارگروه در نیمه دوم سال طبق برنامه‌های متمرکزی که در قالب تفاهم نامه‌ها از سوی وزارت کشور ابلاغ می‌شود، مشخص است، اظهار داشت: خراسان جنوبی در مقایسه با دیگر استان‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی عملکرد خوبی دارد.

وی با بیان اینکه از دو سال قبل تاکنون موضوع فرد گرایی و موازی کاری در کارهای فرهنگی وجود دارد، گفت: این کارگروه محل حضور محوری ترین دستگاههای فعال در حوزه فرهنگ است، اما طی دو سال گذشته دستگاههایی که فقط کار آنها فرهنگی و اجتماعی است حتی دو بار هم در جلسات ما حضور پیدا نکردند و معاونان آنها می‌آمدند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اینجا کارگروه محوری فرهنگی شهری است اما اعضای اصلی به کارگروه فرهنگی اجتماعی نمی‌آیند، اظهارداشت: باید هماهنگی‌ برای انجام کارهای فرهنگی در این کارگروه انجام شود اما مدیران فرهنگی نمی آیند و لذا موازی کاری و فردگرایی وجود دارد.

محمودی با اشاره به اینکه اگر اعضای کارگروه با هم متحد باشند، بسیار موثرترواقع خواهند شد، گفت: اعتبار برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی وجود دارد اما نیازمند همگرایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران اهتمام بیشتری به حضور در جلسات کارگروه داشته باشند، گفت: اذعان داریم که در زمینه آموزش‌های میدانی در بحث آسیب‌های میدانی ضعیف عمل کردیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استاندار خراسان جنوبی گفت: بنا داریم تابلوهای آموزشی در سطح شهر بیرجند در فضا و مکان‌هایی که دید مناسب دارند، با همکاری شهرداری نصب کنیم و هر دو ماه یکبار، جملات اجتماعی و آموزشی مثبت روی آنها بنویسیم.

خبرنگار پانا : سید محمد علی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار