برگزاری مرحله دوم کارگاه آموزشی عملی آزمایشگاه پایه یازدهم در قوچان

مدیر دبیرستان شاهد عرفان قوچان: علوم تجربی یکی از دانش ها و معرفت های بشری است که یافته های آن از راه مشاهده تجربی به دست می آید و ملاک یا معیار درستی آن ها، انطباق داشتن با مشاهدات تجربی است.

کد مطلب: ۶۸۷۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ،رجبعلی جنگی مدیر دبیرستان شاهد پسرانه عرفان قوچان اظهار داشت: فعاليت عملي به مجموعه‌ای از اعمال و فعاليت ها گفته می شود که به منظور شناخت پديده‌ها و در جهت سنجش فرضيه‌ای انجام گرفته و موجبات دست ورزی و کسب مهارت و تجربه را فراهم می سازد. در انجام فعاليت های عملی ممکن است از ابزار و وسايل خاصی استفاده شود.

وی افزود:فعاليت های عملی فقط به انجام آزمايش در آزمايشگاه علوم تجربی ختم نمی ‌شود و بسياری از فعاليت ها مثل: گردش علمی ، بازديد از موزه‌ها و مراکز مختلف علمی- صنعتی و حتی فعاليت های زندگی روزمره نيز می ‌توانند فعاليت عملی محسوب شوند. بدون شک فعالیت های عملی و اجرای آزمايش، نقش زيربنايی در درک عميق مفاهيم دارد .

جنگی گفت: شکی نيست که آموزش علوم تجربی بايد در آزمايشگاه صورت گيرد، زیرا كه علوم تجربی به آزمايشگاه تعلق دارد ،لذا باتوجه به اهمیت درس آزمایشگاه پایه یازدهم ، مرحله دوم کارگاه آموزشی - عملی آزمایشگاه (بامحوریت آزمایشهای زیست شناسی) ساعت 15:30 روز سه شنبه مورخه 7/9/96 در محل آزمایشگاه مرکزی برگزار می گردد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار