اختصاص هزینه‌ عزاداری آخر ماه صفر برخی از هیئات شهرری به زلزله زدگان

جمعی از هیئات مذهبی شهرری در اقدامی خداپسندانه و آتش به اختیار، هزینه‌ مراسم‌های عزاداری آخر ماه صفرشان را به مردم زلزله‌زده کرمانشاه اختصاص دادند.

کد مطلب: ۶۸۴۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، حیدر عیسایی مسئول هیئت عاشقان نینوا در ارتباط با جزئیات این طرح اظهار داشت: از دوشنبه‌ شب در همه هیئات شهرری فراخوان زدیم و نیّتمان را شرح دادیم و حدود ۱۸ هیئت هم از این موضوع استقبال و نیروی انسانی و اقلام مورد نیاز را برای ما ارسال کردند.

وی هم‌چنین افزود: با سایر هیئات به جمع‌بندی رسیدیم تا هزینه‌های جمع‌آوری شده برای مراسم‌های آخر ماه صفر را به مردم زلزله‌زده کرمانشاه کمک کنیم. مبالغ خوبی هم جمع شده و این هم نوعی از عزاداری است چرا که بسیاری از زلزله‌زدگان کرمانشاه نیز از نوکران و سینه‌زنان حضرت سیدالشهدا(ع)‌ هستند.

مسئول هیئت عاشقان نینوا بر این اساس اغلب اقلام جمع‌آوری شده را شامل پتو، آب معدنی، مواد غذایی، منسوجات و لوازم بهداشتی عنوان کرد.

عیسایی با اشاره به هجمه‌های اخیر برخی رسانه‌های معاند علیه هیئات مذهبی یادآور شد: هدف اصلی ما از این همدلی و اتحاد این بود که مردم بدانند که مذهبی‌ها چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور نوع‌دوست هستند و در مواقع حساس در میدان حضور پیدا می‌کنند.

وی در ادامه در ارتباط با نحوه ارسال کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده بیان داشت: ارسال‌های ما به دو صورت است. اقلامی نظیر آب معدنی و مواد غذایی توسط هلال احمر اعزام می‌شوند و لباس‌های در حد نو و سایر اقلام را هم خودمان در روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه حاضر می‌شویم و به هموطنانمان تقدیم می‌کنیم.

مسئول هیئت عاشقان نینوا هم‌چنین استقبال مردم را بی‌نظیر خواند و گفت: از ساعت ۱۷ روز گذشته که کار را شروع کردیم، تا حدود ۳ بامداد در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی بودیم که چندین بار مجبور به انتقال کمک‌های مردم از محل جمع‌آوری به حسینیه عاشقان نینوا شدیم.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار