مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبرداد:

انتخاب ۸۸ منتخب در پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی استان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه انتخابات شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی در ۱۳حوزه برگزار شد، گفت: در مجموع ۸۸ نفر از روسای هیئات مذهبی استان در این دوره انتخابات، انتخاب شدند.

کد مطلب: ۶۷۸۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: انتخابات پنجمین دوره شوراهای هیئات مذبی خراسان جنوبی جمعه ۵ آبان‌ماه جاری همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان و ۲ نمایندگی برگزار شد و در مجموع ۸۸ نفر از روسای هیئات مذهبی خراسان جنوبی در این دوره از انتخابات، انتخاب شدند.


وی افزود: در انتخابات امسال در شهرستان هایی که ۲۰ تا ۵۰ هیئت دارند پنج نفر به‌عنوان عضو اصلی و یک نفر عضو علی البدل انتخاب خواهند شد و در شهرستان هایی که ۵۱ الی ۱۵۰ هیئت دارند هفت نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل و در شهرستان هایی که ۱۵۱ هیئت تا ۵۰۰ هیئت دارند ۹ نفر عضو اصلی و سه نفر علی البدل خواهیم داشت.



مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بالغ بر یک هزار و ۲۹۰ هیئت مذهبی دارای مجوز در خراسان جنوبی وجود دارد افزود: در مجموع حدود ۷۰ درصد از مسئولان هیئت‌های مذهبی استان در این دوره از انتخابات شرکت کرده و رای خود را به صندوق انداخته‌اند.



وی با اشاره به اینکه در مجموع ۸۸ نفر از روسای هیئات مذهبی خراسان جنوبی در این دوره از انتخابات به‌عنوان عضو اصلی توسط مسئولان هیئت‌های مذهبی انتخاب شدند خاطر‌نشان کرد: از هر شهرستان بعد از تائید انتخابات توسط مسئولان مربوطه رئیس و جانشین شورای هیئات مذهبی شهرستان انتخاب و یک نفر از هر منطقه برای تشکیل شورای هیئت مذهبی استان معرفی می‌شود.



حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه در شهرستان بیرجند نیز ۹ نفر به‌عنوان اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان بیرجند انتخاب شدند گفت:به ترتیب غلامرضا عباسی مقدم، ابوالفضل نوفرستی، محمد رضا حاجی آبادی، محمد رضا اکبرپور، غلامحسین علیزاده، محمد حسن زنگویی، رضا حسنی صفت، محمد رضا مالکی و مهدی راستگو مقدم به‌عنوان اعضای اصلی و رجب علی معینی، سید محمود زاهدی نیا و محمد تلواری به‌عنوان اعضای علی‌البدل بیشترین رای را کسب کردند.



وی با اشاره به اینکه با انتخاب اعضای شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی، یک نفر برای حضور در شورای هیئات مذهبی معرفی می‌شود افزود: هیئات مذهبی در تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی‌(ص) و توسعه باورهای دینی در جامعه و داشتن مصونیت از آسیب‌پذیری جایگاه والا و ظرفیت وسیع و نقش قابل توجهی بر عهده دارند.

خبرنگار پانا: سید محمد علی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار